ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
כל הפרטים

שורת הקלות לציבור הקבלנים: אלו ההשלכות

משרד הבינוי והשיכון ממשיך בשימור כוחו של ענף הבנייה בשורה של הקלות לקבלנים, בדגש על משרתי המילואים, המפונים ועוד אוכלוסיות זכאיות

שורת הקלות לציבור הקבלנים: אלו ההשלכות
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

רשם הקבלנים פרסם שורת הקלות לציבור הקבלנים והמועמדים לרישום כקבלנים, זאת מבלי להוריד את הרף המקצועי הנדרש בענף, עם דגש מיוחד על אוכלוסיות זכאיות הכוללות את משרתי המילואים, מפונים ובעלי קרבה משפחתית להרוגי המלחמה, החטופים או הנעדרים.

הקלה ראשונה מתמקדת באוכלוסיית הזכאים לעיל ומקנה להם הזדמנות שנייה לרישום או סיווג למי שבקשתו לרישום או סיווג נדחתה לאחר שהופיע מול וועדה של הרשם. הקלה זו מונעת בירוקרטיה רבה ותשלומים הכרוכים בהגשת בקשות חדשות עקב דחיית הבקשה הראשונה.ם

pixabayאילוסטרציהצילום: pixabay

הקלה נוספת, שכבר החל יישומה, עוסקת באפשרות של קבלן רשום להקפיא את רישומו בפנקס הקבלנים. הדבר מאפשר לקבלן להוציא לחל"ת את עובדיו המקצועיים ולהימנע מתשלומים מיותרים בהיעדר ביצוע עבודות. יצוין כי טרם הקלה זו, קבלן רשום אשר היה מוציא את עובדיו לחל"ת, היה מאבד את רישיונו.

מאז פרוץ מלחמת "חרבות ברזל" מתמודד ענף הבנייה בישראל עם אתגרים ייחודיים שהובילו לצמצום פעילות הבנייה, לרבות גיוס נרחב של אנשי מילואים וכלים הנדסיים, מניעה ביטחונית לעבוד באזורים מסוימים בצפון הארץ ובדרומה וכיוצא באלה. בנוסף, אוכלוסיית ישראל נדרשת להתמודד עם קשיים משמעותיים הנובעים מהמצב הביטחוני. על כן עלה הצורך להביא להקלות במקומות בהם ניתן לעשות כן ומבלי לפגוע במקצועיות הנדרשת מהקבלנים והמועמדים לרישום.

שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף אמר: "מפרוץ המלחמה קיימתי מס׳ דיונים עם גורמי המקצוע במשרד והורתי לפעול ולהקל בכל הכלים והאמצעים העומדים לרשותנו בכדי לספק פתרונות לענף הנדל"ן, ההנחיה שלי לגורמי המקצוע במשרדי – פעלו ביצירתיות. אני תקווה שקבלנים ומועמדים לרישום יעשו שימוש בהקלות שפורסמו כעת."

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, יהודה מורגנשטרן אמר: "היכולת של ענף הבנייה להמשיך לתפקד בתקופת חירום כמו בזמני שגרה, משמעותה המשך הספקה רציף של ביטחון דיורי לאוכלוסייה הצומחת בישראל, כמו גם שמירה על יציבות הכלכלה במדינה. נמשיך לקדם מטרה זו במגוון דרכים, תוך שימת לב לאנשי המקצוע הפועלים בתחום."

קבלנים שיפוצים בנייה הקלות היתר בנייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד