ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
בעקבות הודעת נתניהו

בארה"ב ובישראל מנסים למנוע משבר לאחר ביטול המפגש

גורם רשמי בבית הלבן אמר ברקע המשבר בין ישראל לארה"ב אחרי הדיווח על ביטול המפגש האסטרטגי: "עדיין לא סיכמנו את הפרטים במלואם ולכן שום דבר לא בוטל" | נתניהו הנחה את אנשיו לפעול כדי לוודא את קבלת הסיוע האמריקני

בארה"ב ובישראל מנסים למנוע משבר לאחר ביטול המפגש
ראש הממשלה בנימין נתניהו צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

ישראל וארה"ב מנסות להוריד להבות ברקע המשבר שנוצר לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש אתמול מארה"ב לא לעכב את הסיוע הצבאי. 

גורם רשמי בבית הלבן אמר היום (רביעי) ל'כאן 11' על הדיווחים על ביטול מפגש "לשם" האסטרטגי בין שתי המדינות: "עדיין לא סיכמנו את הפרטים במלואם - ולכן שום דבר לא בוטל".

הגורם הוסיף: "בינתיים מתקיימות במהלך השבוע פגישות עם גורמים ישראליים במגוון נושאים. כפי שאמרנו בתדריך אתמול, אין לנו מושג על מה ראש הממשלה מדבר, אבל זו לא סיבה לדחות פגישה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו כתב בחשבון הטוויטר הרשמי: ‏"שגריר ארה"ב בישראל, ג'ק לו, אמר אתמול לראש הממשלה נתניהו שהתחמושת והנשק שראש הממשלה התייחס אליהם נמצאים בתהליך של אספקה לישראל. ראש הממשלה אמר שהוא מצפה שכך יקרה והנחה את הצוותים הישראלים לעבוד עם עמיתיהם האמריקנים כדי לוודא זאת".

כזכור, אתמול נתניהו נזף בממשל ביידן על עיכוב אספקת נשק ותחמושת אמריקאית. "זה בלתי נתפס שבחודשים האחרונים הממשל מנע העברת נשק לישראל", אמר נתניהו בסרטון באנגלית שיועד לאוזן האמריקאית והרגיז את האמריקאים מאד.

בתגובה לדברי נתניהו, מזכירת העיתונות בבית הלבן, קארין ז'אן-פייר, אמרה כי רק משלוח אחד של נשק לישראל הושהה בשלל החשש למתקפה קרקעית של ישראל ברפיח. "אנחנו ממשיכים לנהל את הדיונים הקונסטרוקטיביים האלה עם ישראל לשחרור המשלוח המסוים הזה", אמרה בתדרוך עיתונאים.

ראש הממשלה נתניהו מלחמת חרבות ברזל ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד