ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
"סתימת פיות"

צה"ל הודיע לעופר וינטר: אסור לך לנאום בכנס מילואים

סגן הרמטכ"ל האלוף אמיר ברעם זימן את תת אלוף עופר וינטר לשיחה בה הבהיר כי לא יוכל לנאום בפומבי ללא אישור. מארגני כנס בו תיכנן וינטר לשאת דברים: הוא יגיע, אך לא ירצה בפני הקהל

צה"ל הודיע לעופר וינטר: אסור לך לנאום בכנס מילואים
תא"ל עופר וינטר צילום: פלאש 90

אחרי שתת אלוף עופר וינטר נאם במספר אירועים פומביים בתקופה האחרונה מאז הודיע לו הרמטכ"ל הרצי הלוי כי לא יקודם, בצה"ל הודיעו לו כי לא יוכל לנאום ללא אישור. 

סגן הרמטכ״ל האלוף אמיר ברעם זימן את וינטר לשיחה בה בה הבהיר לו כי הוא טרם השתחרר רשמית ולכן נאסר עליו לדבר באירועים פומביים ללא אישור. 

וינטר התכוון לדבר בכנס "זמן הכרעה" של "פורום מפקדים ולוחמים במילואים". דובר צה״ל תא״ל דניאל הגרי התקשר לוינטר לאחר שנודע לו על כך והזכיר לו כי אין לו אישור לדבר בכנסים מסוג זה. 

דובר צה״ל מסר בתגובה: "תת-אלוף עופר וינטר טרם השתחרר מצה״ל ונמצא בתקופת פרישה, ועל כן חלות עליו פקודות הצבא. מדובר בכנס פומבי, אשר השתתפות משרתי צה״ל בו נדרשת באישור. לאחר בחינת הבקשה, מאחר ומדובר בכנס העוסק בנושאים צבאיים ובמדיניות צה״ל, עד כדי הבעת מחאה במהלך מלחמה, הוחלט שלא לאשר את הבקשה, בהתאם לפקודות".

מפורום המפקדים נמסר: "כנס זמן הכרעה הוא כנס מקצועי וענייני שעוסק בדרך להכריע את החמאס בהתאם לכך ביקשנו מעופר וינטר לבוא לכנס ולדבר. עופר וינטר יגיע לכנס זמן הכרעה אך לצערנו צה"ל מונע ממנו לדבר". 

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, שר הביטחון לשעבר, ח״כ אביגדור ליברמן, כתב בחשבון הטוויטר שלו בעקבות ההחלטה בעניין וינטר: ״קטנוניות וסתימת פיות. ההחלטה התמוהה של הרמטכ״ל לאסור על תא״ל עופר וינטר, שנמצא בחופשת השחרור, מלהופיע בכנס שמיועד לאנשי מילואים, פוגעת קודם כל במוסד הרמטכ״לות ובצה״ל. התחושה היא שהפיקוד הבכיר בצה״ל חושש מפני דיון פתוח, חשוב ונוקב על המחדל של השבעה באוקטובר, על אופן הלחימה ויעדי המלחמה. לשיח מסוג זה חשיבות רבה והכרחיות על מנת לחזק את האמון של חיילי המילואים במערכת הצבאית ובמפקדיו".

עופר וינטר צה"ל דניאל הגרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד