ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
המשבר הפוליטי

נתניהו בקריאה לשותפיו: "תתאפסו, לפנינו אתגרים גדולים והחלטות קשות"

ראש הממשלה במסר לראשי הקואליציה ברקע המשבר הפוליטי: "דורש בכל תוקף - תתאפסו. זה לא הזמן לפוליטיקה קטנה, זה לא הזמן לחקיקה שמסכנת את הקואליציה שנלחמת למען ניצחון על אויבינו" | בן גביר: "דרישתי להיכנס לקבינט המלחמה עומדת בעינה"

נתניהו בקריאה לשותפיו: "תתאפסו, לפנינו אתגרים גדולים והחלטות קשות"
מתוך הסרטון צילום: ראש הממשלה נתניהו

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בצהריים (רביעי) למשבר הפוליטי בתוך הקואליציה וקרא לשותפיו "להתאפס". "אנחנו במלחמה בכמה חזיתות, ולפנינו אתגרים גדולים והחלטות קשות", אמר נתניהו והוסיף: "לכן, אני דורש בכל תוקף מכל השותפים לקואליציה - תתאפסו. תתעלו לגודל השעה".

ראש הממשלה נתניהו במסר לשותפיו צילום: לשכת ראש הממשלה

"זה לא הזמן לפוליטיקה קטנה, זה לא הזמן לחקיקה שמסכנת את הקואליציה שנלחמת למען ניצחון על אויבינו", אמר ראש הממשלה.
 
לדבריו, "כולנו חייבים להתמקד אך ורק במשימות שלפנינו: לנצח את החמאס, להחזיר את כל חטופינו ולהשיב את תושבינו בביטחה לבתיהם, הן בצפון והן בדרום. ולכן אני דורש מכולם - שימו בצד כל שיקול אחר. שימו בצד כל אינטרס צדדי. התייצבו כאיש אחד, יחד, מאחורי לוחמינו".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר הגיב לדברי נתניהו ואמר: "אני מברך על דבריו של ראש הממשלה. זה אכן הזמן להתעלות לגודל השעה ולקבל החלטות אמיצות: את תושבי הצפון לא ניתן יהיה להחזיר לבתיהם בביטחון עם המשך מדיניות ההכלה. את תושבי הדרום לא ניתן יהיה להחזיר לבתיהם בביטחון עם דשדוש ברפיח. לכן דרישתי להיכנס לקבינט המלחמה עומדת בעינה: לשם מעבר מדשדוש רפיח לכיבוש רפיח, ומ"קרבות הגנה" להתקפה".

נזכיר כי למרות קריאת ראש הממשלה "להתאפס", מפלגת הליכוד ועוצמה יהודית הוציאו במהלך היום הודעות תקיפות האחת נגד השניה ברקע דרישת בן גביר להצטרף לקבינט המלחמה.

בליכוד האשימו כי הסירוב להכניס את בן גביר לקבינט המלחמה נובע בגלל העובדה שבן גביר מדליף סודות מהחדרים הפנימיים.

"ראש הממשלה נתניהו אמר לשר בן גביר דבר פשוט: מי שרוצה להיות שותף לצוות התייעצות ביטחוני מצומצם חייב להוכיח שהוא לא מדליף סודות מדינה או שיחות פרטיות", מסרו.

בעוצמה יהודית הגיבו הגיבו בחריפות ושיגרו עקיצה נמוכה המתייחסת למצבו הבריאותי של נתניהו: "עוצמה יהודית תומכת בחוק הפוליגרף לחברי הקבינט וקוראת לראש הממשלה לקדם אותו במהירות, ובלבד שיחול גם על בעלי קוצב לב. עוצמה יהודית קוראת לבצע בדיקה כיצד דלפו חומרים מהקבינט הקטן".

הרקע לקרב הוא המשבר סביב חוק הרבנים אותו דרש לקדם יו"ר ש"ס אריה דרעי, אך לבסוף הוא הוסר מסדר היום בעקבות התנגדותו של בן גביר.

אמש החליטו בקואליציה להביא את החוק להצבעה בוועדת חוקה ולסיים את הכנת ההצעה לקריאה ראשונה במליאה. כדי שההצעה תאושר, הודיע יו"ר הקואליציה אופיר כץ לחברי הליכוד משה סעדה וטלי גוטליב, על הדחתם מהוועדה לאחר שאיימו להתנגד לחוק בניגוד לרצונם. חברי הכנסת הודחו לצמיתות, ויוחלפו בכץ עצמו ובצגו מלקה.

חוק הרבנים מציע לחייב רשויות מקומיות או אזוריות למנות רב קבוע ולא לאפשר מצב שלא יהיה רב מכהן - כפי שנעשה היום בתל אביב למשל.

 

 

 

בנימין נתניהו משבר בקואליציה חוק הרבנים איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד