ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
אלו התנאים הנדרשים

בשורה לציבור: כך תוכלו לרכוש יין גם אחרי השעה 23:00 בלילה

התנאים: יינות בלבד, רק בימי חמישי וערבי חג, בחנות ששטחה גדול מ-280 מ"ר אשר מוכרת באופן קבוע מוצרי ניקיון, חלב וירקות, ובתנאי שתבוצע רכישה ביותר מ-300 שקלים, לא כולל עלות היין

בשורה לציבור: כך תוכלו לרכוש יין גם אחרי השעה 23:00 בלילה
יינות צילום: יעקב נחומי

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק רישוי עסקים שתתיר מכירה של יין בחנויות גדולות בין השעות 23:00-02:00 בימי חמישי או ביום שלפני ערב חג. 19 חברי כנסת תמכו בהצעה, עם שני נמנעים.          

מוצע לקבוע חריג לאיסור מכירת משקאות משכרים בשעות הלילה, ולהתיר מכירתם של יינות בלבד בימי חמישי ובימים הקודמים לחגי ישראל גם בין השעון 23:00-02:00, בחנות ששטחה גדול מ-280 מ"ר אשר מוכרת באופן קבוע מוצרי ניקיון, חלב וירקות, ובתנאי שתבוצע רכישה ביותר מ-300 שקלים, לא כולל עלות היין. 

Moshe Shai/FLASh90חנות יינות, אילוסטרציהצילום: Moshe Shai/FLASh90

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "בעקבות התגברותן של שתיית אלכוהול מופרזת ושל תופעת השכרות, בעיקר בקרב צעירים ובני נוער, תוקן בשנת 2010 חוק רישוי עסקים, ונקבע בו איסור מכירת משקאות משכרים מהשעה 23:00 ועד השעה 06:00 למחרת, למעט במקומות המספקים משקאות משכרים לצריכה במקום העסק ומכירה במחסן רישוי שהוא מחסן למכירה ליוצאים מישראל. 

החוק כפי שתוקן אז נועד לצמצם מכירה ושתייה של אלכוהול בשעות הלילה במרחב הציבורי. ואולם, בשנים האחרונות, כדי להקל את העומס ברשתות השיווק וכדי להקל על קונים שעובדים או לומדים בשעות היום, רשתות שיווק רבות מפעילות את עסקיהן, ובעיקר את החנויות הגדולות שלהן, עד שעות הלילה המאוחרות, על פי רוב בימי חמישי ובערבי חג שבהם עומס הקונים גדול. 

בשל הוראות החוק אין למעשה באפשרותם של קונים הנוהגים לערוך קניות בשעות אלה, להשלים את הקנייה על כל מצרכיה. היות שיין שנקנה באופן זה, ככלל, אינו מיועד לשתייה מיד אלא לצריכה מאוחרת יותר – בסעודות משפחתיות או במסגרת קיום מנהגים דתיים, כגון עריכת קידוש בשבת ובחג, מוצע בזה להחריג גם מכירת יין בשעות הלילה מהאיסור בחוק, בסייגים המפורטים".

אלכוהול יינות סופר חנות חג חמישי שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד