ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
גל הטרור ביו"ש

האיגרת החריגה שנשלחה לתושבים: "זרקו עליך אבן - אל תברח"

בעקבות גל הטרור בכבישי גב ההר בשומרון, שיגר מטה 'נלחמים על החיים' איגרת לתושבים בה הם נקראו לקחת את ביטחונם בידיים: "זרקו עליך אבן - אל תברח, צא לסרוק אחר הפורעים"

האיגרת החריגה שנשלחה לתושבים: "זרקו עליך אבן - אל תברח"
יידוי אבנין בשומרון צילום: באדיבות המצלם

גל הטרור בשומרון: במטה 'נלחמים על החיים' שיגרו היום (רביעי) איגרת ליישובי גב ההר בעקבות העלייה הדרסטית בפיגועי הטרור באזור בשבועות האחרונים, בה קראו לתושבים לקחת את ביטחונם בידיים, לצאת לסיורים יזומים להגברת הביטחון ואף לנסות לתפוס את המחבלים בעצמם במקרה שנקלעו לפיגוע.

האיגרת החריגה שהוציאו במטה שמוביל את המחאות כנגד הטרור ביו"ש, מגיעה לאחר למעלה מ-20 פיגועים שהתרחשו בכבישי גב ההר רק בשלושת השבועות האחרונים, בין השאר בכביש עוקף חווארה, כביש גלעד והכביש הסמוך לחטמ"ר בו שומרון בו התרחשו לא פחות משמונה פיגועים בתוך שבוע בלבד.

"בשבועיים האחרונים אנחנו עדים לעלייה משמעותית בפיגועי האבנים על הצירים שמתרחשים לעיתים כמה פעמים ביום", נכתב באיגרת שהופצה לתושבים. "תמיד ידענו שבריחה ונסיגה מגבירות את התיאבון לטרור, וזה בדיוק מה שקרה: יצאנו מחווארה לכביש העוקף והאבנים באות אחרינו". 

במטה הוסיפו וכתבו: "איום בטחוני לא עוקפים, אלא ממגרים. מנצחים. מה שנכון לאלופי המטכ''ל נכון גם לנו. לאזרח הקטן יש יכולת השפעה אדירה, וחוקית לחלוטין. אחרי שמחת תורה אנחנו יודעים שאסור לזלזל בשום איום, את הטרור צריך לעצור מאפס. אפס אירועי טרור. מדובר במקטע קצר, קל מאד, שצריך טיפה מאמץ, ואין שום סיבה שבעולם שלא יהיו בו אפס אירועי טרור".

באדיבות המצלםהאיגרת שנשלחהצילום: באדיבות המצלם

בהמשך האיגרת פנו במטה לתושבים והציעו ליישם מספר פעולות אזרחיות כנגד הפיגועים החוזרים ונשנים. לדבריהם, "זורקי האבנים אינם גיבורים גדולים או חזקים במיוחד, אבל אם אנחנו נותנים להם להטיל עלינו אימה בחסות ה'יהיה בסדר' אנחנו הופכים אותם סתם למפחידים. לכן, אם זרקו עליך אבן - אל תברח. תעצור במקום. אם אתה חמוש צא לסרוק אחרי הפורעים והבתים המעניקים להם מחסה. לא חמוש? תקרא לשכנים או לצבא".

בנוסף, קראו במטה לתושבים ליזום סיורים עצמאיים בכבישים להגברת הביטחון: "יש לך קצת זמן פנוי? צא לסיור אזרחי", נכתב באיגרת. "במקום שהמחבלים יחכו לנו אנחנו נחכה להם ונתפוס אותם מוכנים ולא כשאנחנו ממהרים מהעבודה או בנסיעה עם הילדים".

"אסור לנו לעבור לסדר היום. לצבא יש עומס עבודה ולא תמיד הוא מבין שהפתרון של הטרור הגדול הוא בהתייחסות חמורה לכל "טרור קטן". אנחנו מפגינים כדי לדרוש ענישה קולקטיבית ופעולות תגמול שרק הם יכולים למנוע טרור מסוג זה", חתמו במטה.

איגרת יהודה ושומרון יידוי אבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד