ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
סולידריות מלאה

ראש העיר סייע לנקות חנות שהותקפה בכתובות פלסטיניות

ראש עיריית מיאמי עזר לעובדי העירייה לנקות חנות בייגל כשרה שהותקפה בכתובות פלסטיניות

ראש העיר סייע לנקות חנות שהותקפה בכתובות פלסטיניות
ראש העיר בפעולת הניקוי צילום: צילום מסך

גבר אנטישמי ריסס את המילים "פלסטין חופשית" באדום מספר פעמים על החלונות והדלת של חנות הבייגל והפיצה Holy Bagels & Pizzeria, מסעדה כשרה במיאמי, וכן הפיל את דגל ישראל.

זאת הפעם הרביעית שאחת ממסעדותיו של הבעלים ג'וש נודל הושחתה, כך לפי כלי תקשורת מקומיים. בעבר, החנות הכשרה שלו במיאמי ביץ', 'בייגל טיים קפה', הותקפה גם.

נודל אמר לתקשורת המקומית כי הגרפיטי "הרסני" ו"מגעיל", אך זה לא ירתיע את תמיכתו במדינת ישראל. "לא נלך לתאי הגזים כמו שקרה בשואה", אמר לערוץ WSVN.

נודל אמר כי הוא מתכנן להילחם באנטי-ישראליות: "כשהם פגעו בנו שמנו עוד שני דגלים, עוד שלושה דגלים, חמישה דגלים", אמר. "אנחנו לא מתכוונים להפסיק. אנחנו צריכים לעשות את המשימה, להחזיר את החטופים הביתה".

ביום שני, פרנסיס סוארס, ראש עיריית מיאמי, היה אחד מכמה פקידים בעירייה שעזרו לנקות את הגרפיטי.

"גרפיטי לא מקובל בשום מקום. זה מנוגד לחוק, אבל במיוחד כשזה מעורר שנאה ונועד לפגוע בקהילה מסוימת, כזו שהיא חלק גדול מהעיר שלנו", אמר. "פשוט הרגשתי שזו האחריות שלי לבוא לכאן ולעשות את זה כמה שיותר מהר".

רוי אלטמן, שופט מחוזי פלורידה, הצטרף אף הוא: "החלטתי לבוא לכאן כי סבא וסבתא שלי שרדו את השואה. כך זה התחיל בשנות ה-30 של המאה הקודמת, עם ריסוס על עסקים יהודיים, בתים יהודיים ומשפחות יהודיות", אמר. "לעולם לא נאפשר לזה לקרות שוב במדינה שלנו".

מלחמת חרבות ברזל אנטישמיות ארצות הברית מיאמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד