ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
תלמיד הר ברכה

אזרחות כבוד למשפחת החייל הבודד שנפל בקרב בעזה

ראש מועצת שומרון והרב אליעזר מלמד רב הישוב הר ברכה, העניקו אזרחות כבוד בשומרון למשפחתו של אילן משה כהן הי"ד, חייל בודד מארגנטינה, תלמיד בישיבת הר ברכה, שנפל בעזה. יוסי דגן: "אתם המשפחה שלנו ואנחנו המשפחה שלכם לתמיד" דוד אביו של אילן: "המקום הזה היה חשוב לאילן"

 אזרחות כבוד למשפחת החייל הבודד שנפל בקרב בעזה
רב"ט אילן כהן הי"ד, צילום: באדיבות המשפחה

בטקס מרגש שנערך בישיבת הר ברכה, קיבלה משפחתו של אילן משה כהן הי"ד, לוחם הצנחנים בגדוד 202 שנפל בקרב בצפון רצועת עזה לפני כחודש, את תעודת אזרחות הכבוד של השומרון לבנם. אילן הי"ד עלה לארץ לבדו והתגייס לצנחנים לאחר לימודים בישיבת ההסדר בהר ברכה. 

לאחר נפילתו של אילן, פרסם ראש מועצת שומרון יוסי דגן בדף הפייסבוק שלו קריאה ציבורית להגיע ללוויה בשל החשש שלא יגיעו אנשים רבים בשל היותו חייל בודד. בין השאר כתב דגן: "אילן, היה שם בשבילנו כעת אנו נגיע להיות שם בשבילו".  

תוך מספר שעות מרגע פרסום הפוסט, הגיעו למעלה מ-10,000 בני אדם מכל רחבי הארץ, וחלקו כבוד אחרון ללוחם הגיבור.

במוצאי שבת שלאחר הלוויה, כינס דגן ישיבה של ועדת ההנצחה של המועצה, בה הוחלט כי מכיוון שאילן עלה לארץ ישירות להר ברכה והתגייס באמצעותה לצנחנים, יש להכיר באילן הי"ד כחלל של השומרון. במהלך השבעה הודיע ראש המועצה יחד עם יו"ר הישוב הר ברכה יוני הישראלי, למשפחה על ההחלטה שהתקבלה וזו הגיבה בהתרגשות רבה.

השבוע, לאחר שמלאו שלושים ימים לנפילתו, הגיעה משפחת כהן לישראל מארגנטינה והוזמנה לשומרון – לקבלת אזרחות הכבוד. 

המשפחה ביקרה במשרדי המועצה בברקן שם הם נפגשו עם ראש שומרון יוסי דגן ועם צוות היחידה שמלווה את המשפחות השכולות באגף הישובים של מועצת שומרון, לסקירה על השומרון. הוריו של אילן הי"ד סיפרו לדגן על המשפחה ועל בנם אילן משה הי"ד. 

לאחר מכן עלתה המשפחה לאתר ההנצחה, לקיר הזיכרון באנדרטה לזכר נופלי השומרון בברקן, שם ראו את לוח הזיכרון בו נחקק שמו של אילן משה כהן הי"ד לצד 118 חללי השומרון שנפלו במערכות ישראל ובפעולות האיבה. 

הרב אליעזר מלמד ראש הישיבה ורב הישוב הר ברכה העביר שיעור לזכרו של אילן הי"ד ודיבר על מעלתו הגדולה: "שעלה לארץ מארגנטינה מאהבתו לתורה, לעם והארץ, ומסר את נפשו כלוחם על הגנת ישראל ומת כקדוש. כמו שאמרו חז"ל "הרוגי מלכות אין ברייה יכולה לעמוד במחיצתם". 

יוסי דגן ראש מועצת שומרון, אמר למשפחה בטקס: "אתם גידלתם גיבור שעומד בשורה אחת עם אברהם אבינו, יהושע בן נון ואליהו הנביא. הם קיבלו אותו כשהוא הגיע למעלה, כי הוא שווה אליהם, וגם המסלול החיים שלו הוא מסלול שלא ייאמן, וזה בזכות החינוך שלכם. בחינוך שאתם נתתם לו הוא הלך כמו אברהם שהלך מארצו ומולדתו אל הארץ אשר אראך".

עוד אמר: "ובדיוק כמו אברהם הוא הלך מהקצה השני של העולם. הגיע לכאן להר גריזים, היישוב הר ברכה, הישוב הכי קרוב לשכם בדיוק לאיפה שאברהם אבינו נכנס לארץ ישראל, ארץ ישראל. הבן שלכם מסר את הנפש שלו כדי להגן על עם ישראל בארץ שהוא לא נולד בה. כל עם ישראל כולו וגם אנחנו בתוכו חייבים לכם את החוב הכי גדול והכי נעלה שיכול להיות. אני מבקש לומר לכם בשם כל ההתיישבות בשומרון. אחינו אתם, אתם המשפחה שלנו ואנחנו המשפחה שלכם לתמיד, לכל החיים. הבן שלכם הגיבור יונצח ויהיה חלק מהשרשרת הקדושה של קדושי השומרון כתושב הר ברכה וכתושב השומרון".

לסיום אמר: "אנחנו אוהבים אתכם מאוד, ואנחנו מעריצים אתכם ומעריצים אותו, שהקדוש ברוך הוא ישלח לכם רק אור ושמחה וטוב. ומתוך השורשים הגדולים שהבן שלכם הגיבור היה שותף בהם שתנוחמו בעזרת השם יחד עם שאר המשפחות הגיבורות בבניין ארץ ישראל". 

את תעודת אזרחות הכבוד העניק ראש הישיבה והרב של ישוב הר ברכה, הרב אליעזר מלמד יחד עם יוסי דגן ראש מועצת שומרון למשפחתו של אילן, בישיבת הר ברכה שם למד לפני נפילתו בקרב ושם רצה לקבוע את עתידו.

דוד, אביו של אילן אמר בדמעות של התרגשות: "המעמד הזה לא פשוט בשבילי. הוא כבד לי. ואני רוצה לומר כמה מילים על כמה שהמקום הזה היה כל כך חשוב לאילן. אחד הדברים שמאוד ריגשו אותי זה החפצים שלו, ובעיקר הכיפה הגדולה שלו.  הייתי רוצה להגיע לרמה שהוא היה".

מאיר אחיו נשא דברים וסיפר איך אילן הי"ד התרגש כשחברו בצבא אמר שהוא גרם לו להניח תפילין. טקס הענקת התעודה נחתם בתפילת "מי שברך" לשלום חיילי צה"ל והצלחתם שקרא הרב יעקב אידלס.

אילן משה כהן מלחמת חרבות ברזל יוסי דגן ארגנטינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד