ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
כך תתגוננו

קדחת הנילוס המערבי מתפשטת: המחלה אותרה ברמת גן

עד כה אותרו 8 חולים חדשים בקדחת הנילוס המערבית. בבדיקות משרד הבריאות נמצאו יתושות נגועות בר"ג

קדחת הנילוס המערבי מתפשטת: המחלה אותרה ברמת גן
אילוסטרציה צילום: unsplash

במסגרת תוכנית הניטור השגרתית של המשרד להגנת הסביבה נלכדו יתושות נגועות בנגיף קדחת מערב הנילוס ברמת גן; המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות ממליצים לציבור כיצד לצמצם את מפגע היתושים בסביבת המגורים, להתגונן מפני עקיצות יתושים ולהפחית את הסיכון להיעקץ; המשרד להגנת הסביבה הנחה את הרשות המקומית כיצד לפעול.

ד"ר שי רייכר, מנהל אגף מזיקים והדברה במשרד להגנת הסביבה: "יתושות אשר נלכדו בניטור שביצע המשרד להגנת הסביבה באזור רמת גן אומתו במעבדות משרד הבריאות כנשאיות של וירוס קדחת מערב הנילוס. בהתאם לתוצאות הניטור, המשרד להגנת הסביבה עדכן את עיריית רמת-גן בממצאים, והנחה את הרשות המקומית כיצד לפעול. בנוסף לפעולות שהרשויות המקומיות נדרשות לבצע במקרים מסוג זה, תרומה משמעותית להפחתת הסיכון להידבק במחלה תושג באמצעות התנהגות אחראית ומושכלת גם מצד הציבור".

עוד אמר: "אנו מעודדים את הציבור להישמע להמלצות המקצועיות, להקפיד על ייבוש של מקורות מים עומדים בסביבת המגורים ולנקוט באמצעי המיגון המומלצים. יחד נוכל לצמצם את מפגעי היתושים ולהימנע מעקיצות מיותרות".

המשרד להגנת הסביבה עדכן את העירייה לגבי לכידתן של היתושות הנגועות בשטחה, והורה על הגברת הניטורים באזורים הנגועים, ובמידת הצורך על ביצוע פעולות מניעה והדברה באופן מיידי.

צוות מזיקים והדברה של המשרד להגנת הסביבה מבצע לאורך כל השנה אלפי ניטורים של זחלי יתושים במקורות מים וכן מאות לכידות של יתושים בוגרים. היתושים מועברים לזיהוי ולבדיקה במעבדות משרד הבריאות. באם הבדיקה הווירולוגית מעידה על כך שהיתושות נגועות בווירוס הגורם למחלת קדחת מערב הנילוס, מוציא המשרד להגנת הסביבה לרשות המקומית התראה ודרישה מיידית לטיפול במפגע.

האגף לאפידמיולוגיה מרכז את המידע לגבי תחלואה בבני אדם וביתושים ומתריע לגורמים הרלוונטים בכל מקרה בו קיים אבחון של חולה. מתחילת השנה 8 אנשים אובחנו למחלה.

במרבית המקרים מדובר במחלה קלה דמוית שפעת אשר חולפת מאליה. המחלה לרוב מאופיינת בחום, כאבי ראש, חולשה, כאבי פרקים ושרירים, דלקת בלחמית העין, פריחה ולעיתים בחילות ושלשולים. סיבוכים נדירים אפשריים הם דלקת חדה של המוח או דלקת קרום המוח, ולעיתים נדירות מסתיימת המחלה במוות.

משרד הבריאות המשרד להגנת הסביבה יתושים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד