כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
חזית נגד המערב

פוטין הגיע לקוריאה הצפונית וזכה לתמיכה משמעותית

פוטין, המחפש תמיכה דיפלומטית וצבאית, חתם על הסכם עם קים ג'ונג און במהלך ביקור נדיר בפיונגיאנג

פוטין הגיע לקוריאה הצפונית וזכה לתמיכה משמעותית
פוטין בביקורו בצפון קוריאה צילום: צילום מסך הקרמלין

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ביקר לראשונה בצפון קוריאה מזה 24 שנים וזכה לקבלת פנים נוצצת. הפעם האחרונה בה פוטין ביקר במדינה המבודדת הייתה בשנת 2000, זמן קצר לאחר בחירתו לנשיא, והפך בכך למנהיג הרוסי או הסובייטי היחיד שנסע לפיונגיאנג. הסיבה לביקור: זקוק לעזרתה של צפון קוריאה בלחימה עם אוקראינה.

לאחר טקס קבלת פנים ראוותנית ומספר פגישות, מנהיגי שתי המדינות להכריז על החזון המשותף שלהם של "חזית מאוחדת נגד המערב והסדר העולמי בראשות ארה"ב".

פוטין סיפר על המאבק של ארצו נגד "עשורים של מדיניות אימפריאליסטית" של ארצות הברית ובעלות בריתה. בתורה, צפון קוריאה הבטיחה "תמיכה מלאה וסולידריות לממשלה, צבא והעם הרוסי" במלחמה באוקראינה, כך דיווחו סוכנויות תקשורת ממלכתיות.

שני המנהיגים חתמו על הסכם "שותפות אסטרטגית מקיפה", כך דיווחו כלי תקשורת ברוסיה. סעיפי ההסכם לא פורסמו.

הביקור הדגיש את השינויים הדרמטיים ביחסי המדינות לאחר הפלישה הרוסית לאוקראינה בשנת 2022. במשך עשרות שנים לאחר ייסוד צפון קוריאה ב-1945, סייעה ברית המועצות כלכלית וביטחונית לצפון קוריאה. כעת, כשפוטין מתמודד עם בידוד הולך וגובר בשל המלחמה באוקראינה, צפון קוריאה הפכה לאחת ממקורות התמיכה הבודדים שנותרו לרוסיה.

לצפון קוריאה, מצדה, יש הרבה מה להרוויח מרוסיה. המנהיג קים ג'ונג און מתמודד בעצמו עם סנקציות כלכליות מתגברות ובידוד בגלל שאיפותיו הגרעיניות. הוא צריך מזון, דלק, כסף מזומן וטכנולוגיית נשק - את כל אלה יכולה רוסיה לספק לו.

"אני חושב שהעובדה שפוטין צריך להגיע כל הדרך לצפון קוריאה כדי לחלוק כבוד לקים מראה עד כמה הוא נואש לתחמושת שהוא צריך מצפון קוריאה", אמר מייקל מקפול, לשעבר שגריר ארה"ב ברוסיה ל'וושינגטוון פוסט'. "זהו שינוי גדול מלפני 10 ל-20 שנה כשפוטין היה החזק. עכשיו הוא צריך נשק, והוא צריך את קים ג'ונג און, והוא צריך נשק למלחמה שלו באוקראינה".

מחלקת המדינה הודיעה אתמול כי צפון קוריאה העבירה עשרות טילים בליסטיים ויותר מ-11,000 מכולות של אמצעי לחימה כדי לסייע לרוסיה בחודשים האחרונים.

צפון קוריאה רוסיה מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין קים ג'ונג און

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד