כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
"מאכזב ומביש"

מתנערים מהאפליה: השגרירות הישראלית הוצפה בהודעות תמיכה

לאחר שמלון ביפן סירב לארח תייר ישראלי, הוצפה השגרירות הישראלית בטוקיו בהודעות תמיכה של אזרחים, עיתונאים וחברי פרלמנט. המסר "זו אינה דרכה של יפן"

מתנערים מהאפליה: השגרירות הישראלית הוצפה בהודעות תמיכה
אילוסטרציה צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שגרירות ישראל ביפן מוצפת בפניות של אזרחים יפנים, חברי פרלמנט, עיתונאים וידידי ישראל שהביעו זעזוע מההחלטה של מנהל מלון בעיר קיוטו לסרב להזמנה של ישראלי להתארח במלון בגלל כביכול פשעי מלחמה שחיילי צה"ל ביצעו ברצועת עזה.

ב-Ynet דווח כי רבים אמרו לשגריר ישראל בטוקיו גלעד כהן שהם מתביישים בהחלטה וציינו שמנהל המלון הוא לא יפני אלא ברזילאי. כמו כן, רבים מהם הצביעו על כך כי סירוב לינה של תיירים מנוגדת לחוקי המלונאות והתיירות ביפן. אחרים כתבו שהם מזדעזעים מהאופן שבו בעל המלון השיב לפנייה של האזרח הישראלי.

איתמר אייכנר דיווח כי הפרסום עורר סערה. "נראה שמנהל המלון הזה הוא אזרח זר, אבל אם אתה מתכוון לעשות עסקים ביפן, אנא אל תביא איתך את האמונות הפוליטיות המוזרות של המדינה שלך. זה מוציא שם רע ליפן", כתב אחד מהאנשים שפנו לשגריר הישראלי. עוד כתבו שהתנהגותו של בעל המלון "מביישת ובלתי נסבלת".

עיתונאי יפני כתב לשגרירות: "מי זה האיש המשוגע הזה? הוא לא יפני נכון?". כמה חברי פרלמנט יפנים כתבו לשגריר שזה מאוד לא מקובל. בהודעת תמיכה שכתב אזרח יפני לשגרירות נכתב: "מה?? לא ייאמן. זה ממש מגעיל. זה לא מקובל. כל כך מאכזב. אני מצטער שהמלון הטיפשי הזה מטפל כך באורחיו. זו בושה עבורנו".

מוקדם יותר השבוע שגריר ישראל ביפן שיגר מכתב תלונה למנכ"ל החברה שהמלון בבעלותה. השגריר ציין בנוסף כי מדובר במקרה ברור של אפליה שמנוגדת לחוק. הוא כתב בנוסף כי מכיוון שהמלון לא שאל במעמד ההזמנה אם לאורח יש עבר צבאי, אז נראה כי ביטול ההזמנה נעשה אך ורק על בסיס שמו יהודי או הישראלי של הלקוח. "אפליה בכל צורה אינה מקובלת עלינו", כתב השגריר.

כזכור, אתמול דיווחנו כי מנהל המלון האנטישמי כתב: "איננו יכולים לקבל הזמנות מאנשים שאנו מאמינים שאולי יש להם קשרים עם הצבא הישראלי", כך כתב ג'רונימו גרס, מנהל מלון Material.

מנהל המלון הוסיף: "הצעת לינה לאנשים שאולי סייעו או עשויים לסייע בביצוע פעולות לוחמה האסורות על פי המשפט ההומניטרי הבינלאומי, המבוסס על אמנות ז'נבה והפרוטוקולים הנוספים שלהן, עלולה לסכן אותנו בכך שניחשב שותפים ו/או מסייעים לאדם שיכול לעמוד לדין על פשעי מלחמה ברגע שהסכסוך יסתיים".

 

 

יפן מלחמת חרבות ברזל אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד