כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
האמריקאים כועסים

המשבר עם ארה"ב מחריף: ממשל ביידן מעכב מכירת F-15 לישראל

ברקע המתיחות עם ארה"ב, אחרי שאתמול נתניהו נזף בממשל על עיכוב אספקת נשק ותחמושת אמריקאית, ולמרות שהדמוקרטים בקונגרס הסירו את התנגדותם, מחלקת המדינה עדיין לא שלחה את ההודעה הרשמית על מכירת מטוסי F-15 לישראל

המשבר עם ארה"ב מחריף: ממשל ביידן מעכב מכירת F-15 לישראל
אילוסטרציה צילום: unsplash

ממשל ביידן מעכב מכירת מטוסי קרב F-15 לישראל, אפילו לאחר שבכירים בקונגרס אישרו את עסקת הנשק הגדולה בחודש שעבר, כך אמרו גורמים אמריקאים ל'וול סטריט ג'ורנל'.

שני בכירים דמוקרטים בקונגרס אישרו ב-22 במאי את המכירה, המכירה התעכבה בגלל חששות לגבי מוות אזרחים במלחמה בעזה. האישור יאפשר למחלקת המדינה להודיע ​​רשמית למחוקקים על המכירה, ההודעה היא חלק מהפרוצדורה לעסקת נשק גדולה - אך הממשל עדיין לא נקט בצעד הזה, כך על פי גורמים בממשל ובקונגרס.

מכירת 50 מטוסי קרב היא אחת מעסקאות הנשק הגדולות ביותר עם ישראל בשנים האחרונות בסכום של 18 מיליון דולר, ומגיעה כאשר הנשיא ביידן מתמודד עם קריאות במפלגה שלו למנוע העברת נשק אמריקאי כדי ללחוץ על נתניהו לסיים את המלחמה בעזה. הממשל גם קורא לישראל להפחית את המתיחות לאורך גבול הצפון עם לבנון.

"אין הנחיות מדיניות להאט את ההעברות המטוסים לישראל", אמר גורם במחלקת המדינה לוול סטריט ג'ורנל. עם זאת, "חלק מהממשל מודאג שהעסקה עלולה להוביל להתנגדות רחבה יותר של הקונגרס", אמר. 

"אנחנו מסתכלים טקטית על העיתוי. זו לא שאלה של אם", אמר בכיר מחלקת המדינה. "זו שאלה של מתי".

הבית הלבן סירב להגיב לעיתון על עיכוב מכירת המטוסים.

עיכוב מכירת המטוסים מגיע על רקע המתיחות עם ארה"ב, אתמול נתניהו ממש נזף בממשל על עיכוב אספקת נשק ותחמושת אמריקאית. "זה בלתי נתפס שבחודשים האחרונים הממשל מנע העברת נשק לישראל", אמר נתניהו בסרטון באנגלית שיועד לאוזן האמריקאית והרגיז את האמריקאים מאד.

בתגובה לדברי נתניהו, מזכירת העיתונות בבית הלבן, קארין ז'אן-פייר, אמרה כי רק משלוח אחד של נשק לישראל הושהה בשלל החשש למתקפה קרקעית של ישראל ברפיח. "אנחנו ממשיכים לנהל את הדיונים הקונסטרוקטיביים האלה עם ישראל לשחרור המשלוח המסוים הזה", אמרה בתדרוך עיתונאים.

ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל ראש הממשלה נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד