כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
יום החדשנות הישראלית

לונדון אירחה מאות חברות ובכירים אירופאים וישראלים

מעל 120 בכירי המגזר הפיננסי והטכנולוגי בלונדון, ו-21 חברות הייטק וקרנות הון סיכון, שכללו 17 מנכ"לים ומנהלים בכירים מישראל - התכנסו בבורסה לניירות ערך בלונדון

לונדון אירחה מאות חברות ובכירים אירופאים וישראלים
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

הבעת אמון יוצאת דופן בתעשיית ההייטק הישראלית - הבורסה לניירות ערך של לונדון אירחה אתמול מאות חברות ובכירים בריטים, אירופאים וישראלים מתחומי הפינטק, הסייבר, הבינה המלאכותית והקיימות

הנספחות הכלכלית של משרד הכלכלה והתעשייה יחד עם הבורסה לניירות ערך של לונדון (London Stock Exchange), אירחו אתמול את יום החדשנות הטכנולוגית הישראלית. בכנס המיוחד הציגו חברות ישראליות חדשניות בפני בכירי המגזר הפיננסי והטכנולוגי של הסיטי שללונדון ביניהם בנקאי השקעות, אנליסטים, קרנות הון סיכון, קרנות השקעה תאגידיות (CVC) אנג'לים ו-Family Offices, מנהלי סיכונים וחדשנות בכירים.

בין הדוברים שהשתתפו בכנס שהוקדש לחדשנות טכנולוגית ישראלית, נמנו ראש העיר של הסיטי של לונדון (Lord Mayor), ראש השווקים הראשיים הבינלאומיים של הבורסה של לונדון, טום אטנבורו, בכירי בנקאי השקעות, אנליסטים, קרנות הון סיכון בינלאומיות עוד. הכנס שימש כפלטפורמה להצגת היכולות הטכנולוגיות של חברות ישראליות הפועלות בזירה הבינלאומית בעולמות ה-AI, פינטק, סייבר וטכנולוגיות סביבה, ובמיוחד בימים אלו, הדגיש את האיתנות והאטרקטיביות של השקעה בחברות ישראליות בקרב מקבלי החלטות בעולמות הפיננסים. 

17 מנהלי ומנהלות חברות היי-טק ישראליות ו-4 מנהלי קרנות הון סיכון ישראליות, הגיעו להציג בכנס. בין החברות תוכלו ניתן למצוא את קרנות הון הסיכון: Aleph, OueCrowd, Earth & Beyond, AWZ, Mindset & Planet, ואת החברות: Coro, Cye, Cyolo, Findings, Octopus, Bridgewise, Riseup, Thetaray, Valoo, Exelot, Intuition Robotics, Kando, Playermaker, Pyramid Analytics, Sensibo, Utilis Ltd. (Asterra).

קיום האירוע בשיתוף הבורסה לניירות ערך בלונדון הבורסה הגדולה באירופה ואחת הגדולות ומהוותיקות בעולם, מהווה אמירה חשובה כלפי ההערכה הרבה שניתנת בבריטניה לחדשנות הישראלית והחוסן הכלכלי שישראל מפגינה בימים אלו.

הציר הכלכלי של משרד הכלכלה והתעשייה בלונדון, עופר פורר ציין: "במיוחד בימים אלו כאשר הרחוב הבריטי הפך רגיש לעצם הזכרת המילה "ישראל", בחרנו להרים את דגל ישראל בלב הפיננסי הפועם של לונדון ולהציג את החדשנות וכוח העמידה המדהים של חברות ישראל בעת תקופה לא פשוטה זו, לצד התמיכה החזקה שאנו מקבלים מצד שותפים רבים בבריטניה. במשך שנים רבות, ישראל הייתה ליעד בלתי מושג בקרב משקיעים בריטים, בשל תמחור גבוה של חברות ישראליות והיעדר קשרים בשוק הישראלי. דווקא עכשיו הרבה משקיעים בריטיים שנמנעו מהשקעות בישראל בעבר החלו באופן אקטיבי ליצור קשרים בישראל מתוך מטרה להשקיע, ולכן האירוע הנ"ל הוא הזדמנות פז לאותם משקיעים פוטנציאליים ליצור קשרים חשובים עם האקו-סיסטם של החדשנות בישראל. קשרים שיובילו להשקעות עתידיות רבות"

נציגת הבורסה לניירות ערך הלונדונית בישראל, מיכל פרימן-שור: "בורסת לונדון היא הבורסה הבינלאומית ביותר בעולם שמטרתה לחבר משקיעים עם חברות שזקוקות להון בכדי לממן צמיחה, יציאה לשווקים חדשים וחידושים טכנולוגיים. עם בסיס משקיעים בינלאומי ושוק המאפשר גיוס הון לחברות מכל הגדלים, הבורסה לניירות ערך בלונדון מהווה מקום הנפקה אידיאלי לחברות ישראליות במגזרים רבים כמו המגזר הטכנולוגי, ולקרנות הון סיכון המעורבות בהשקעות בחברות אלו. אנו גאים להמשיך לתמוך בקהילות המשקיעים ובחברות ישראליות שרוצות לצמוח בזירה הבינלאומית ושמחים לראות את החוסן והיצירתיות הבלתי נלאית של החברות הללו במיוחד בתקופה כה מאתגרת  עבור ישראל".

נתוני סחר: בריטניה הינה יעד היצוא הגדול ביותר של ישראל באירופה והיא שותפת הסחר הרביעית בעולם בייצוא וביבוא אחרי ארה"ב, סין וגרמניה. היקף הסחר בסחורות ושירותים בשנת 2022 עמד על כ-10.1 מיליארד דולר, עליה של כ-24% בהשוואה לשנת 2021. עיקר היצוא הישראלי לאי הבריטי מורכב משירותי מחשוב (29%) וכימיקלים ומוצרי תעשיות כימיות (26%).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לונדון בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד