כ"ד סיון התשפ"ד
30.06.2024
הרוסים עושים צרות

העלייה לישראל: כמעט 15.000 עולים חדשים

מתחילת 2024 הגיעו לישראל 14,982 עולים חדשים, 70% מהם עלו מרוסיה. בסוכנות היהודית מעריכים כי עד לסוף השנה יעלו לישראל כ-24 אלף עולים מרוסיה לישראל. בשל עליית מחירי הטיסות עולים רבים נאלצים להגיע לישראל בטיסות קונקשיין. יו"ר הוועדה ח"כ פורר: "יש פה מדיניות מכוונות ליצירת פקקים שיקטינו את מספר העולים מרוסיה לישראל"

העלייה לישראל: כמעט 15.000 עולים חדשים
אילוסטרציה צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות בראשות ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) התכנסה היום לדיון בנושא עדכון סטטוס העלייה מרוסיה.

בשנת 2024, למרות המלחמה ולמרות הקשיים הבירוקרטיים, הגיעו לישראל 14,982 עולים חדשים, מתוכם 10,628 אזרחים מרוסיה. המועמדים לעלייה ברוסיה ממתינים משכי זמן לא סבירים, לראיונות ב"נתיב" שיכולים להגיע לשמונה חודשי המתנה.

ח"כ עודד פורר, יו"ר ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות: "נתוני העלייה מרוסיה רעים מאוד ביחס לפוטנציאל שניתן להגיע מהמדינה הזאת. יש משכי זמן לא סבירים לראיונות לקראת עלייה שנמשכים כ-8 חודשים של המתנה, זה לא קיים באף מדינה. יש פה תהליך שמצביע על מדיניות מכוונות ליצירת פקקים שיקטינו את מספר העולים מרוסיה לישראל. עולים במדינות המערב מקבלים תורים לאישור עלייה לישראל באופן מיידי, עולים מרוסיה נאלצים להמתין חודשים ארוכים עד לקביעת התור. משרד העלייה והקליטה, כמדיניות, החליט שהוא משקיע פחות כסף במדינות ברית המועצות ועבר להשקיע כספים במדינות המערב לצורך עידוד עלייה. הסוכנות היהודית החליטה על שינוי המדיניות במימון כרטיסי הטיסה לעולים החדשים וזה מקשה על העולים החדשים שכעת צריכים לחתום על הצהרות מיוחדות לצורך מימון הטיסות".

גנאדי פולישצ'וק, נתיב משרד רה"מ: "ברוב השלוחות במדינות חמ"ע הצלחנו להוריד את זמני ההמתנה לראיונות לקראת עלייה. כ-80% מהפונים מקבלים אישור עלייה לישראל, בין 4-5% נמצאים כלא זכאים לעלות לישראל לפי חוק השבות".

שמעון שמילה, מהסוכנות היהודית: "הסוכנות היהודית עושה את המקסימום כדי להביא כמה שיותר עולים מרוסיה לישראל. אנחנו צופים שמספר העולים מרוסיה בשנת 2024 יהיה בין 18 ל-24 אלף עולים. מאז שפרצה המלחמה, אנחנו רואים עלייה של כ-10% בגידול של צעירים שרוצים לעלות לישראל. הצהרת העולה לבקשה למימון כרטיס טיסה לעלייה לישראל היא קלילה ולא פולשנית. בגלל עליית מחירי הטיסות לישראל מאז שפרצה המלחמה, העולים טסים בטיסות קונקשיין בעלייה לישראל. שליש מהעולים, משפחות מרובות ילדים, חולים או קשישים ימשיכו לטוס בטיסות ישירות". 

אריה אביטבול, מנכ"ל אופק ישראלי: "אנחנו רואים התעיינות גוברת של צעירים מרוסיה ואוקראינה לעלות לישראל. אנחנו ממשיכים למלא את כיתות האולפנים בכמויות דומות לשנים קודמות. יש פגיעה תקציבית בתכנון עלייה לטווח ארוך בגלל סיבות שונות". קרן כהן גת, משרד החוץ: "יש מספיק אנשים ברוסיה שמעוניינים לעלות לישראל, אנחנו פועלים לצמצם את עידוד העלייה בגלל הרגישות המדינית בין המדינות".

יו"ר הוועדה ח"כ פורר סיכם את הדיון: "הסוכנות היהודית מתבקשת להעביר עוד היום את הטפסים שהעולים ממלאים כדי לקבל טיסה בחינם לישראל בזמן העלייה. בנוסף, הסוכנות היהודית מתבקשת להעביר לוועדה את מגבלות העלאת המטען לישראל. אנחנו נקיים ישיבת מעקב ייעודית על זמני ההמתנה הארוכים שיש ברוסיה כדי לקבל אישור לעלות לישראל".

עולים חדשים עודד פורר רוסיה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד