כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
האמריקאים מגייסים כסף

ישראל לא הטילה ווטו על חיזוק צבא לבנון

בכוונת הממשל האמריקני לגייס כסף לצבא לבנון. המדינה הלבנונית נמצאת על סף פשיטת רגל. גורמים ישראלים אישרו כי קיימת הבנה על סוגייה זו, עקב החלטה 1701 של האו"ם

ישראל לא הטילה ווטו על חיזוק צבא לבנון
גבול לבנון צילום: אייל מרגולין, פלאש 90

הממשל האמריקני מתכנן לכנס ועידה של מדינות מפרציות ומדינות מהמערב, כדי לגייס תמיכה כספית עבור צבא לבנון, מנגד ישנם הבדלי גישות בין ארצות הברית לצרפת, שסבורה שצריך לחזק יותר את כוח יוניפי"ל של האו"ם, ופחות את צבא לבנון. כך דווח בתוכנית "הבוקר הזה" בכאן רשת ב.

על פי הדיווח של רוע קייס, ישראל לא הטילה ווטו על חיזוק צבא לבנון, וגורמים ישראלים אישרו על ההבנה שכחלק מיישום החלטה 1701 של האו"ם בכל הסדר עתידי, תהיה תוספת משמעותית לכוח של צבא לבנון במרחב, וייתכן גם ליוניפי"ל. עם זאת, כדי שדבר יקרה וייצא לפועל, נדרשת תחילה הפסקת אש בחזית הצפונית, שעדיין מותנת מבחינת חיזבאללה בעצירת המלחמה בעזה.

על רקע הדיווח הזה, מתברר כי ממשלת לבנון אישרה, לא בפומבי, להעניק תשלום של 20 אלף דולרים ליורשים של כל הרוג בחיזבאללה. זוהי אינה הפעם הראשונה שסוגיית הפיצויים לקרובי משפחה של פעילי הארגון עוררה הדים בלבנון. חלק מתושבי לבנון מתנגדים לחיזבאללה, ותוהים איך מדינה בפשיטת רגל, יכולה לשלם כסף פיצוי עבור הרוגים שחיזבאללה צירף לשורותיו, ללא הסכמה מדינית.

חיזבאללה ארצות הברית לבנון מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד