כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
בארה"ב זעמו

הבית הלבן ביטל פגישה עם בכירים ישראלים

הבית הלבן ביטל פגישת רמת דרג עם גורמים ישראלים בכירים לאחר שנתניהו טען בסרטון שארצות הברית עצרה משלוח נשק לישראל

הבית הלבן ביטל פגישה עם בכירים ישראלים
נתניהו / ביידן צילום: צלמי פלאש 90 / בחדרי חרדים

הבית הלבן ביטל פגישה עם גורמים ישראלים בכירים שהייתה אמורה להתקיים ביום חמישי, כך מדווח אתר 'אקסיוס', לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו טען כי ארה"ב מונעת משלוחי נשק מישראל.

על פי הדיווח, הפגישה הייתה אמורה להיות בנושא איראן, עם גורמים מהפנטגון, ממשרד החוץ האמריקאי וסוכנויות הביון השונות, יחד עם הבכירים הישראלים.

עם זאת, בעקבות ההאשמות של נתניהו כי ארה"ב "מנעה נשק ותחמושת" במלחמה של ישראל עם חמאס בעזה והלחימה עם חיזבאללה בצפון, הבית הלבן ביטל את הפגישה.

בשיחה עם Axios אמר בכיר אמריקאי: "ההחלטה הזו מבהירה שיש השלכות לביצוע צעדים כאלה".

עוד דווח, כי הפגישה המתוכננת בין היועץ לביטחון לאומי, צחי הנגבי, לעמיתו ג'ייק סאליבן תתקיים ללא שינוי, וכך גם ביקורו בארה"ב של שר הביטחון יואב גלנט בשבוע הבא.

בכיר אמריקני אמר כי "ההחלטה היא איתות מהבית הלבן לנתניהו עד כמה ממשל ביידן כועס על דבריו, ועד כמה התחושה בקרב יועציו הבכירים של הנשיא היא שראש הממשלה כפוי טובה".

כזכור אתמול פרסם נתניהו סרטון באנגלית על כך שארצות הברית מעכבת אספקת נשק לישראל. "לא יעלה על הדעת שבחודשים האחרונים הממשל מונע מישראל נשק ותחמושת", אמר נתניהו.

ארצות הברית עצרה משלוח נשק אחד בלבד מאז תחילת המלחמה. אולם במקביל סיפקה נשק ותחמושת בשווי מיליארדים מאז 7 באוקטובר. דוברת הבית הלבן, קארין ז'אן פייר, אמרה כי "מלבד משלוח הנשק האחד הזה כל שאר אספקת הנשק התקדמה כרגיל, אנחנו באמת לא יודעים על מה הוא מדבר".

הבית הלבן מלחמת חרבות ברזל ראש הממשלה נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד