כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
תמונתה הופצה בעולם

115 ימים להיעלמות הילדה: הפרס זינק למאות אלפי שקלים

במשטרת ישראל מודים שאין להם קצה חוט היכן היימנוט קסאו שבינתיים הפכה לבת 10 - נמצאת | במשפחה טוענים כי לא כל הבניינים הסמוכים למרכז הקליטה בצפת נבדקו ונסרקו | "נראה כאילו וויתרו על היימנוט, אם הילדה הייתה מקיסריה – היינו רואים מדינה שלמה על הרגליים", אומר יו"ר וועדת הקליטה

115 ימים להיעלמות הילדה: הפרס זינק למאות אלפי שקלים
חיפושים אחר הילדה בצפת צילום: דוברות כב"ה צפת

ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות בראשות ח"כ עודד פורר מ'ישראל ביתנו' התכנסה לדיון מעקב בנושא עדכון סטטוס חיפושים אחר הילדה היימנוט קסאו.

בתיעוד האחרון ממצלמות האבטחה, נראתה היימנוט קסאו בכניסה למרכז הקליטה בצפת בשעות הערב כשהיא מחלקת עלוני בחירות לרשויות המקומיות. בצילום נראית היימנוט נכנסת לבניין, אך אין תיעוד שלה יוצאת ממנו. 

דוברות המשטרההיימנוט קסאו בת ה-9 מהעיר צפתצילום: דוברות המשטרה

ח"כ עודד פורר, יו"ר ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות, אמר בדיון כי "מימד הזמן הוא קריטי. כל יום שעובר מקטין את הסיכויים למצוא את היימנוט. קצת הזוי שחברי הכנסת היחידים שמגיעים לדיון הם יוצאי אתיופיה בלבד. אם הילדה שנעלמה הייתה מקיסריה כנראה שהיינו רואים מדינה שלמה על הרגליים. זה נראה כאילו וויתרו על היימנוט.

מדינת ישראל צריכה להקדיש מאמצים מודיעיניים רבים למציאת היימנוט. הגיע הזמן שנסתכל על היימנוט כאילו היא הילדה של כולנו. ילדה במדינת ישראל שהולכת לחלק פליירים לא נעלמת ככה סתם. ברור לחלוטין שצריך למנות פרוייקטור דובר אמהרית בדרגה בכירה שיהיה אחראי על מבצע החיפושים. האירוע הזה לא ירד מסדר היום שלנו".

דני שם טוב, דוברות הכנסתטספאי קסאו בדיוןצילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

לדברי טספאי קסאו, אביה של היימנוט: "אני מרגיש שהמשטרה לא עושה מספיק כדי למצוא את הבת שלי. אנחנו חסרי עונים. אנחנו נמצאים בארץ שלוש שנים בלבד, למשפחה שלי אין את הידע ואת הכוחות לפעול כדי ללחוץ שגופי המדינה ימצאו את הבת שלי. מיקוד החיפושים היה במרכז הקליטה בלבד ולא בבניינים ובמחסנים הסמוכים".

בנצ'י קסאו, אימה של הילדה היימנוט הוסיפה ואמרה בכאב: "היימנוט היא לא רק הילדה שלי, היא צריכה להיות הילדה של כל אזרחי ישראל. אני מתחננת בפניכם שהילדה שלי תימצא. כל הילדים שלי נמצאים במצוקה קשה". אירוסלם קסאו, אחות של היימנוט: "בלתי ייאמן שעד עכשיו לא מצאו את אחותי, איזה מסר עובר לילדים ברחבי ישראל? אסור להפסיק את החיפושים. הפסקת החיפושים היא העברת מסר מהמדינה לכל ילדי ישראל שאין ערבות לביטחונם".

דני שם טוב, דוברות הכנסתעודד פורר, ועדת הקליטהצילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

הסוכנות היהודית הגדילה את הפרס הכספי ל-150 אלף שקלים לכל מי שימסור מידע שיביא למציאתה של הילדה הנעדרת. סכום זה, לצד גיוס המונים שערכה המשפחה, בהיקף של כ-200 אלף שקלים, מעמיד את הפרס הנוכחי על סכום של 350 אלף שקלים.

סנ"צ יצחק אבוחצירה, מפקד תחנת צפת עדכן את הנוכחים בדיון: "לפני שבוע אושר ע"י האינטרפול להעביר א​ת תמונות הילדה להפצה בינלאומית. אנחנו נמצאים בקשר עם המשפחה לפנים משורת הדין למרות שאנחנו לא מחויבים בכך. אנחנו נכניס מש"ק שיהיה איש הקשר עם המשפחה. עד עתה, למרות הפרס הכספי, לא התקבל שום מידע חיוני. אנחנו יודעים להגיד שהיימנוט לא יצאה מגבולות הארץ בדרכים המקובלות. החפ"ק נסגר ועברנו לכיוון של חקירה, אנחנו לא יכולים להחזיק אותו כ"כ הרבה חודשים".

לדבריו מת"ח צפת, "משטרת ישראל במשך חודשים ארוכים עשתה את כל המאמצים כדי למצוא את היימנוט. השב"כ היה בתמונה לאורך כל הדרך. חפ"ק החיפושים נסגר מכיוון שהוא מימש את כל הכיוונים וכל תאי השטח. התיק הזה נותח ונחקר ע"י כל היחידות הביטחוניות הרלוונטיות. בעקבות המלחמה והשריפות שהתפרצו, השטח השתנה והרבה עשבייה נחשפה. הייתי שמח לקבל עוד כוח אדם של מתנדבים לתהליך החיפושים. יום חיפושים מרוכז של מתנדבים לא נעשה לאחרונה בגלל המלחמה".

דוד כהן, פלאש 90חיפושים בצפתצילום: דוד כהן, פלאש 90

ח"כ פנינה תמנו שטה מ'המחנה הממלכתי' זעמה וטענה כי זו "בושה, צביעות וגועל נפש שאין כאן עוד נבחרי ציבור שלוקחים חלק בדיון החשוב הזה. מלוא האחריות נמצאת על גורמי הביטחון ובראשם המשטרה. כל גורמי הביטחון צריכים להתאחד כדי למצוא את היימנוט. צריך לדעת איך לגשת נכון בחקירת הילדים והמשפחות שגרות במרכז הקליטה. אנחנו מתפללים יחד עם המשפחה שנמצא את הילדה המתוקה הזאת".

לדברי ח"כ צגה מלאקו מ'הליכוד': "אני לא רואה שיש פרסום רחב מספיק למסירת מידע או לגיוס מתנדבים שיחפשו אחר היימנוט. אם היימנוט הייתה בצבע עור לבן עם עיניים כחולות כל אולם הוועדה היה מלא. אני רוצה להגיד למשפחה שאנחנו נלווה אותם ושלא יפלו לייאוש".

ח"כ משה סולומון מ'הציונות הדתית' אמר: "המשטרה חייבת לגייס יותר מתנדבים לטובת החיפושים. יכול להיות שצריך לרתום גם את כוחות צה"ל לצורך החיפושים אחר היימנוט. אני רוצה לראות תוכנית סדורה למבצע החיפושים אחר היימנוט".

דוד כהן, פלאש 90חיפושים אחר היימנוט קסאוצילום: דוד כהן, פלאש 90

יו"ר הוועדה ח"כ פורר סיכם את הדיון ואמר: "אני דורש ממשרד העלייה והקליטה ליזום יום חיפושים מרוכז ומאורגן בשיתוף המשטרה עד לדיון המעקב הבא שלנו. מבקש ממשרד העלייה והקליטה לפרסם בכל מקום את הפרס הכספי שמוצע על מסירת מידע שיוביל להיימנוט".

היימנוט קסאו ילדה נעדרת צפת אתיופית ועדת הקליטה עודד פורר נעדרת מצפת חיפושים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד