כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
"האירוע מתוחקר"

המסמך המודיעיני שנחשף: חילופי האשמות בין 8200 ואוגדת עזה

המסמך הסתובב בין מפקדים ב-8200 ואוגדת עזה - אך לא הועבר לבכירים ביותר | בצה"ל מגיבים ואומרים שכלל השאלות הקשות שעולות כתוצאה מהפרסום, יעלו במסגרת ועדות הבדיקה הפנימיות

המסמך המודיעיני שנחשף: חילופי האשמות בין 8200 ואוגדת עזה
מחבלי חמאס בשטח ישראל צילום: מקסדת המחבלים

אחרי חשיפת 'כאן 11' מסמך שיחבר חייל באגף המודיעין ובו פירוט מדויק של כוונות חמאס, לחדור לישראל ולחטוף בין 200 ל-250 אזרחים, יחידת 8200 ואוגדת עזה מאשימות זו את זו בנוגע לאחריות הטיפול באותו מסמך מודיעיני. כך דווח ב'כאן 11'.

לפי מקורות בצה"ל, יחידת 8200 הפיצה את המסמך ב-19.9.23 והעבירה אותו למערכות, אך למרות חשיבותו, אנשי היחידה לא עיבדו אותו למסמך עם מסקנות ברורות ולא הפיצו אותו לגורמים הבכירים הרלוונטיים. איש מודיעין באוגדת עזה גילה את המסמך ב-1 באוקטובר, תיאר אותו כ"משמעותי מאוד", ואף פנה ל-8200 להסקת מסקנות ברורות מהמסמך - אך הדבר לא נעשה.

עם זאת, אותו איש מודיעין לא העביר את המסמך לקצין המודיעין של האוגדה אלא לגורמים פחות בכירים, למרות שידע שבכירי האוגדה לא נחשפו למסמך. לפי הדיווח של סולימאן מסוואדה ב'כאן 11', המסמך כן הסתובב בין מפקדים ב-8200 ואוגדת עזה - אך לא הועבר לבכירים ביותר. בצה"ל אמרו שכלל השאלות הקשות שעולות כתוצאה מהפרסום, יעלו במסגרת ועדות הבדיקה הפנימיות. 

המסמך שחובר באוגדת עזה מראה כי צה"ל ומערכות המודיעין ידעו על תוכנית חמאס לפשוט על ישראל. גורמי ביטחון סיפרו ל'כאן חדשות' כי המסמך היה מוכר לצמרת המודיעין, ולכל הפחות לזו של אוגדת עזה, אך הפרסום היום מפריך את הטענות הללו.

דובר צה"ל מסר בתגובה: "האירוע מתוחקר כחלק מאירועי ה-7 באוקטובר ומה שקדם להם".

חמאס יחידת 8200 אוגדת עזה מלחמת חרבות ברזל 7 באוקטובר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד