כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
חושש לקואליציה

יאיר נתניהו במתקפה: בג"צ גורם לריב ומדון, כאוס ואלימות ברחובות

מתוך חשש לשלימות הקואליציה בעקבות חוק הרבנים וחוק הגיוס, בנו של ראש הממשלה מצא את האשמים | ספוילר: לא טלי גוטליב ולא ש"ס

יאיר נתניהו במתקפה: בג"צ גורם לריב ומדון, כאוס ואלימות ברחובות
יאיר נתניהו צילום: מתוך אינסטגרם

יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה היושב במיאמי שבפלורידה, מתייחס לסערת חוק הרבנים שמטלטלת את הקואליציה ומאיימת לפרק אותה. נתניהו הבן מצא את האשמים.

נתניהו כותב: "הממשלה לא רצתה להתעסק בחוקים כמו חוק הרבנים וחוק הגיוס. בגצ הוא זה שכפה זאת על הממשלה באמצעות פסיקות אשר מחייבות את נציגי החרדים בכנסת לחוקק בדד ליין (שאותו פסק בגצ) של מושב הקיץ הזה".

לדבריו, "לבג״צ לא אכפת מהחרדים כאשר יש ממשלת שמאל מכהנת (עם או בלי חרדים). לבג״צ לא היה בעיה עם אותו חוק גיוס שכעת הממשלה מביאה, כאשר הגישה את אותו חוק בדיוק ממשלת השמאל של בנט לפיד, ליברמן , האחים המוסלמים וגנץ".

עוד הוא טוען: "לבג״צ לא אכפת שערביי ישראל לא מתגייסים ולא נושאים בנטל. הסיבה היחידה שבגצ פסק את הדברים הללו, היא כדי לגרום לריב ומדון, כאוס, אלימות ברחובות ופירוק הממשלה. המטרה של פירוק הממשלה מבחינת בגצ, היא הקמת ממשלת בובות של השמאל, אשר תיכנע לחמאס וחיזבאללה ותקים מדינה פלסטינית".

חוק הרבנים שאמור להעניק יותר כוח למועצת הרבנות הראשית במינוי רבני ערים מטלטל את הקואליציה ומכונה על ידי מתגדיו "חוק הג'ובים".

מי שמוביל את ההתעקשות לחקיקת החוק הוא יו"ר ש"ס אריה דרעי, שהצליח להוביל למהלך חריג - הדחת חברי ועדת החוקה מטעם הליכוד, משה סעדה וטלי גוטליב והחלפתם באופיר כץ וצגה מלקו שהסכימו להצביע בעדו בוועדה שאמורה היתה להתכנס הבוקר כדי לאשרו לקראת הגעתו למליאת הכנסת, שם צפוי הקרב להיות קשה ומאתגר יותר, אולם הלילה החליט ראש הממשלה נתניהו בתום התייעצות עם יו"ר הקואליציה אופיר כץ להסיר את החוק מסדר היום.

 

יאיר נתניהו בג"ץ חוק הגיוס חוק הרבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד