כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
אחרי ההדחה

טלי גוטליב נגד ינון מגל: "שופר עיוור תיצמד לעובדות"

"אתה בפאתוס הציני שלך משקר את הציבור הימני", האשימה גוטליב בפומבי את איש התקשורת הפופולרי והוסיפה, "לפחות כשאתה שופר עיוור תיצמד לעובדות"

טלי גוטליב נגד ינון מגל: "שופר עיוור תיצמד לעובדות"
ינון מגל צילום: מתוך שידורי ערוץ 14

חברת הכנסת טלי גוטליב מ'הליכוד' שהודחה באופן חריג מוועדת החוקה לקראת ההצבעה שאמורה היתה להתקיים היום (רביעי) על חוק הרבנים שמטלטל את הקואליציה בהתעקשות של ש"ס והעומד בראשה אריה דרעי, יוצאת למתקפה בשעות האחרונות נגד כמעט כל ראשי הקואליציה בסדרת ציוצים.  

גם איש התקשורת ינון מגל לא קופח: "לא ינון מגל. ממש בג״צ לא מחייב מינוי רבניות נשים. ואתה בפאתוס הציני שלך משקר את הציבור הימני. החוק הקיים מאפשר ממילא מינוי רבניות נשים ככל שהן עברו מבחן הסמכה של הרבנות הראשית".

עוד הוסיפה גוטליב ועקצה: "לפחות כשאתה שופר עיוור תיצמד לעובדות. במהות, אם נדמה לך שבזמן שאנחנו קוברים את מתינו ושולחים את חיילנו לשדה הקרב נחוקק חוק שנותן כח לשר הדתות על פני ראשי רשויות מקומיות אז אתה טועה. ואתה עוד יותר טועה אם נדמה לך שדרעי יפיל ממשלה על דחיית חקיקת חוק בזמן מלחמה."

דבריה באו בתגובה לציוץ של ינון מגל מוקדם יותר, שבו כתב: "חוק הרבנים, ועכשיו לעובדות: הסיבה היחידה שהחוק הזה כל כך דחוף עכשיו היא כמובן שוב התערבות של בג״ץ. למה? כי החוק קובע שהרבנים הראשיים ממנים 10 רבנים לגוף שבוחר את הרבנים הראשיים הבאים, אבל בג״ץ החליט שחלק מהרבנים צריכות להיות נשים".

לדבריו, "זה תקדים שהרבנות לא תקבל. אז חוק הרבנים מסדיר את העניין וקובע שרבנים זה רק מי שקיבל הסכמה לרב....  בקיצור - עוד קמפיין תבהלה".

אולם הלילה התפרסמה הודעה מטעם הקואליציה: "בהמשך להתייעצויות שקיימו הערב ראש הממשלה ויו״ר הקואליציה, ראש הממשלה החליט להסיר את הצעת חוק רבני ערים מסדר היום של ועדת החוקה ושל מליאת הכנסת.", לשון ההודעה.

ינון מגל טלי גוטליב חוק הרבנים הגוף הבוחר נשים משבר קואליציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד