ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
מסר נוסף לנסראללה

מפקד פיקוד הצפון וראש אגף המבצעים קיימו הערכת מצב: "אושרו תוכניות להתקפה בלבנון"

ברקע המשך הלחימה בגבול לבנון, הקצינים הבכירים קיימו הערכת מצב: "אושרו ותוקפו תוכניות אופרטיביות להתקפה בלבנון | ברצף תקיפות ממוקד: צה"ל תקף שורת מחבלים מהיחידה האווירית של ארגון הטרור חיזבאללה | תיעוד מהיירוט באזור נהריה

מפקד פיקוד הצפון וראש אגף המבצעים קיימו הערכת מצב: "אושרו תוכניות להתקפה בלבנון"
הערכת מצב בפיקוד צפון צילום: דובר צה"ל

על רקע המשך הלחימה מול חיזבאללה, מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין וראש אגף המבצעים, אלוף עודד בסיוק קיימו היום (שלישי) אישור תוכניות והערכת מצב משותפת בפיקוד הצפון. 

לפי צה"ל, במסגרת הערכת המצב, "אושרו ותוקפו תוכניות אופרטיביות להתקפה בלבנון והתקבלו החלטות על המשך האצת המוכנות של הכוחות בשטח".

הערכת המצב מגיעה ברקע התיעוד שפרסם חיזבאללה וצולם ע"י כטב"ם המכונה "דוכיפת" בערבית, בו נראה מפרץ חיפה ומקומות רגישים נוספים בישראל. בתיעוד החריג מופיעים גם בסיסים ואתרים צבאיים, שדה התעופה בחיפה וגם אזור בתי הזיקוק.

תקיפות בלבנון צילום: דובר צה"ל

בתוך כך, תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר מספר מטרות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון. בין המטרות שהותקפו, מספר תשתיות של הארגון במרחבים א-טייבה, אל עדייסא ואל ג'בין ומבנה צבאי במרחב עייתא א שעב.

מוקדם יותר הערב לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה "מטרה אווירית חשודה" מעל המרחב הימי באיזור גשר הזיו. צה"ל מסר כי לא הופעלה התרעה על פי מדיניות.

במהלך היום תקף חיל האוויר חוליות שיגור כטב״מים מהיחידה האווירית של חיזבאללה.  היחידה הובילה עשרות פעולות באמצעות כטב״מי נפץ ואיסוף כנגד ישראל וכוחות צה״ל. "צה״ל ימשיך לסכל את פעולות היחידה במרחב", מסר דובר צה"ל.

היירוט באזור נהריה צילום: דובר צה"ל

אתמול מסר דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי העניק הצהרה לתקשורת הזרה, בה התייחס להסלמה בגבול לבנון. הגרי שיגר איומים לעבר חיזבאללה וההבהיר כי המתקפות של הארגון עשויות להוביל למלחמה. 

"התוקפנות הגוברת של חיזבאללה מביאה אותנו לסף של מה שעלול להיות הסלמה רחבה יותר - כזו שעלולה להיות בעלת השלכות הרסניות על לבנון והאזור", אמר אמש הגרי. "חיזבאללה מסכן את עתידה של לבנון, כדי שהיא תוכל להוות מגן לחמאס. מגן למחבלים של חמאס שרצחו קשישים, שרפו ילדים וחטפו יהודים, מוסלמים ונוצרים, במהלך הטבח שלהם ב-7 באוקטובר. כשאנחנו אומרים שלא ניתן ל-7 באוקטובר לקרות שוב באף אחד מהגבולות שלנו - אנחנו מתכוונים לזה".

 

צה"ל חיזבאללה מלחמה בצפון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד