ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
המשבר מחריף

אחרי שהודחו המורדים: בן גביר הצהיר כי מפלגתו לא תיתן יד לחוק הרבנים

בעוצמה יהודית האשימו את ראש הממשלה נתניהו ויו"ר ש"ס בדיל פוליטי עם יו"ר רע"מ מנסור עבאס על מנת להביא רוב בוועדת חוקה לקראת ההצבעה על חוק הרבנים. מוקדם יותר החליטו בקואליציה להביא למחר את החוק להצבעה בוועדת חוקה ולסיים את הכנת ההצעה לקריאה ראשונה במליאה

אחרי שהודחו המורדים: בן גביר הצהיר כי מפלגתו לא תיתן יד לחוק הרבנים
השר איתמר בן גביר צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

מחריף המשבר בקואליציה סביב חוק הרבנים: בעוצמה יהודית האשימו הערב (שלישי) את ראש הממשלה נתניהו ויו"ר ש"ס אריה דרעי בדיל פוליטי עם יו"ר רע"מ מנסור עבאס על מנת להביא רוב בוועדת חוקה לקראת ההצבעה עליו מחר בבוקר.

בוועדת חוקה חברים 16 חברים וכעת, אחרי הדחת חברי הכנסת המורדים מהליכוד עדיין אין רוב להצבעה על החוק אלא תיקו. בעקבות כך, בש"ס מנסים לשכנע את מנסור עבאס שחבר בוועדה להיעדר.

"עוצמה יהודית לא תתן יד לדיל פוליטי בין נתניהו ודרעי לחבר ועדת חוקה מנסור עבאס שהסכים להימנע בהצבעה על חוק הרבנים של ש"ס. מקווים שגם בליכוד לא יתנו יד לדיל כזה", נמסר מטעם המפלגה.

מתנועת ש״ס נמסר בתגובה "מדובר בשקר מוחלט. ש״ס לא עשתה שום הסכם עם אף מפלגה ערבית או כל מפלגה מסיעות האופוזיציה לתמיכה בחוק הרבנים, ומצפה להעביר את החוק בתמיכת 64 אצבעות הקואליציה בלבד".

בש"ס תקפו: "איתמר בן גביר כדרכו הנלוזה מפיץ שקרים במטרה לסחוט את ש״ס לקבל מינוי רבנים שהוא חפץ בהם, או מינוי רב ראשי כזה או אחר, בניגוד לכללים. מהלך זה לא יצלח. ש״ס מצפה שההסכם הקואליציוני שנחתם עמה יקוים, ואם איתמר בן גביר החליט להפר משמעת קואליציונית ולהצביע נגד החוק - האחריות תהיה עליו בלבד".

מוקדם יותר החליטו בקואליציה להביא למחר את החוק להצבעה בוועדת חוקה ולסיים את הכנת ההצעה לקריאה ראשונה במליאה.

כדי שזו תאושר, הודיע יו"ר הקואליציה אופיר כץ לחברי הליכוד משה סעדה וטלי גוטליב, על הדחתם מהוועדה לאחר שאיימו להתנגד לחוק בניגוד לרצונם.

חברי הכנסת יודחו לצמיתות, ויוחלפו בכץ עצמו ובצגו מלקה.

גוטליב תקפה בתגובה: "אין לח"כ אופיר כץ סמכות להוציא אותי מוועדת החוקה בלי ועדת הכנסת, אבל הוא עושה זאת בכל זאת".

היא הוסיפה: "בוחרי הליכוד, אני מתביישת שכץ הוא פיון של דרעי ונתניהו. משרתם של אדונים. בידיים שלכם לבחור חברי כנסת אמיצים שעובדים עבורכם ולא עבור דרעי וסמוטריץ' שמחוקקים בזמן מלחמה את חוק הג'ובים המושחת. גועל נפש".

גוטליב תקפה בציוץ נוסף בחשבון הטוויטר את יו"ר ש"ס אריה דרעי וכתבה: "אריה דרעי, רשום בפניך. אמנם אתה רוצה שאח שלך יקבל איזה מינוי, והבטחת לסמוטריץ' הבטחות. ואצלך המטרה מקדשת כל אמצעי. הענישו אותי והוציאו אותי מוועדת חוקה כדי שאתה תעביר את חוק הרבנים. אני רואה אותך ורואה לך. ממליאת הכנסת כבר לא תוכל להוציא אותי. שם לא רק אני אצביע נגד. תזכור רק מה שאמרו חז"ל (בכל זאת אתה אמור לזכור כי כולם קוראים לך רב ומעולם לא תיקנת אותם) - היזהרו בבני עניים כי מהם תצא תורה".

בקואליציה בוחנים האם אחרי ההצבעה בוועדת חוקה, החוק יעלה להצבעה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת.

 

טלי גוטליב משה סעדה חוק הרבנים עוצמה יהודית אריה דרעי בנימין נתניהו ש"ס משבר בקואליציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד