ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
גנץ תקף

נתניהו על המפגינים: "מיעוט אלים וקיצוני שממומן בכסף"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בטקס שנתי לזכרם של חללי האלטלנה כי "יש אמנם מיעוט קיצוני, קולני, לצערי לעיתים אלים, שממומן בכסף בכמויות דמיוניות אבל הוא לא מייצג את רוב העם" | גנץ תקף

נתניהו על המפגינים: "מיעוט אלים וקיצוני שממומן בכסף"
נתניהו נואם באירוע צילום: מעיין טואף /לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא היום דברים בטקס לזכרם של חללי אלטלנה, בבית העלמין נחלת יצחק בתל אביב. נתניהו תקף את מה שהגדיר כ"מיעוט קיצוני, קולני, לצערי לעיתים אלים, שממומן בכסף", וגנץ תקף בתגובה: "חלק מהמפגינים הם הלוחמים עצמם". 

נתניהו אמר: "החשיבות של המעמד הזה בכל שנה נשמרת, אבל השנה היא מקבלת ביטוי הרבה יותר עוצמתי. אז אני מודה לכם, ידידים וידידות יקרים, שנתתם לי את האפשרות לדבר ראשון, לומר כמה דברים על המעמד הזה בשנה הזאת. בימים האלה אנו נמצאים בשלב היסטורי גורלי בתולדות עמנו. המלחמה הנוכחית היא המשך ישיר של מלחמת העצמאות מול כוחות תוקפניים ואכזריים שמבקשים להשמידנו. הדפנו אז, בימי תש״ח, את מבקשי נפשנו והשגנו ניצחון. זהו היעד שלנו גם בהווה: ניצחון חד-משמעי, ניצחון על הרוע האנושי, שחשף את פרצופו המפלצתי בשבעה באוקטובר". 

מעיין טואף /לע"מנתניהו באירועצילום: מעיין טואף /לע"מ

נתניהו אמר: "מלחמת אחים - לעולם לא. זה מסר מהדהד, חוצה-דורות. אני מקווה, שהוא חוצה גם את הדשאיים האלה, שמפרידים ביננו לבין אלה שצועקים עכשיו. אבל זה המסר שחייב להנחות אותנו גם כעת, בימים של הקרבה להגנה על הבית. האויב לא נמצא בפנים, הוא נמצא בחוץ. ולא רק שהוא נמצא בחוץ – הוא מייחל ל'אלטלנה' שנייה; לקרע עמוק והרסני, שיפורר את הלכידות ויביא עלינו חורבן". 

עוד הוסיף: "עוד לפני המלחמה הנוכחית, כתב עיתונאי פלסטיני באתר אינטרנט של אויבינו בלבנון - שמעו מה הוא כותב: "האם אלטלנה – ספינת מלחמת האזרחים הישראלית – שוב תעגון בחופי יפו? האם שוב יעלה ממנה עשן?". הוא לא שואל את זה באופן תיאורטי או רטורי, הוא מקווה שזה מה שיקרה. אל לנו לתת זאת. התשובה הזאת תלויה רק בנו, לא רק בנו כאן, גם במי שמחוץ לאוהל הזה. אני רוצה להאמין שלקחי אלטלנה הופנמו, שוננו. פילוג הוא חולשה. אחדות היא תנאי לניצחון". 

"אנחנו נלחמים בכמה חזיתות: בדרום - עד לחיסול החמאס, ועד להשבת כל חטופינו. בצפון - עד שנחזיר את כל תושבינו בביטחה לבתיהם. במזרח - אנחנו פועלים למנוע מאיראן להקיף אותנו בטבעת חנק ולהשיג נשק גרעיני שמיועד לחיסולנו. אבל מלחמה אחת אין ואסור שתהיה - לא תהיה מלחמת אחים. יש אמנם מיעוט קיצוני, קולני, לצערי, לעתים אלים, שמאורגן וממומן בכסף בכמויות דמיוניות. אבל הוא לא מייצג את הרוב בעם. רוב העם עומד מאחורי לוחמינו, שרוצים וחותרים לניצחון על אויבינו", המשיך נתניהו. 

נתניהו המשיך: "ידידיי היקרים, ניצולי אלטלנה חשקו, חרטו שן לאחר מאורע הדמים. הם התגייסו לצה"ל. מה שהנחה אותם זה היה ראיית היעד הלאומי. זה מה ששימש להם מצפן. היו בהם מי שנפלו בחזיתות המערכה, אבל בדמם קמה עצמאותנו. הם סללו דרך לדורות של לוחמים, ובהם דור הניצחון המופלא של היום. מחיר המלחמה כבד, אבל אין לנו שום ברירה אחרת. עלינו להתאזר באורך רוח, לגלות נחישות עילאית, להמשיך לפעול באחריות ובעוצמה כדי להבטיח את נצח ישראל. בפשטות, זה או הם, או אנחנו; או נציגי ציר הרשע הברברי, שרוצים להשמיד אותנו ולשעבד את העולם כולו; או מדינת ישראל החופשית, שמשלבת מורשת וקדמה, כמגדלור למשפחת האומות. אני אומר פה דבר פשוט: אנו נלחמים את המלחמה שלנו, אבל זו לא רק המלחמה שלנו. זוהי המלחמה של האנושות כולה. זוהי המלחמה של העולם החופשי". 

"לפני ימים אחדים היה פה מזכיר המדינה של ארה"ב טוני בלינקן. הייתה לנו שיחה נוקבת. אמרתי לו שאני מעריך מאוד את התמיכה שנתנה לנו ארה"ב וממשל ביידן מתחילת המלחמה, אבל אמרתי לו גם דבר נוסף: איך יתכן הדבר שבחודשים האחרונים נשק ותחמושת חיוניים מתעכבים בארה"ב? איך ייתכן הדבר שבשעה שישראל, בעלת בריתה הקרובה והנאמנה של ארה"ב, שנלחמת על קיומה ונלחמת מול איראן ובאויבינו המשותפים, איך יתכן שנשק ותחמושת שרכשנו בכספינו לא מגיעים הנה? המזכיר בלינק הבטיח לי שהממשל האמריקני עושה הכל כדי לשחרר את העיכובים הללו, את הפקקים - ואני מקווה שכך יהיה. אומר יותר מזאת - כך צריך להיות".

מעיין טואף /לע"מנתניהו באירועצילום: מעיין טואף /לע"מ

"בזמן מלחמת העולם השנייה צ'רצ'יל פנה לרוזוולט ואמר: "תן לנו את הכלים, ואנחנו נעשה את העבודה". והיום אני אומר: "תנו לנו את הכלים, ואנחנו נסיים את העבודה הרבה יותר מהר!". כך או כך אנחנו ננצח.  לא קולות ייאוש ונהי דרושים לנו. לא קריאות להרמת ידיים. רק חוזק, אומץ, אמונה בעצמנו ואחדות. בכוחות אלה נמוטט את שלטון החמאס, נחזיר את חטופינו החיים והחללים הביתה, נמנע מעזה לאיים עלינו בעתיד ונשיב את אחינו ואחיותינו המפונים בבטחה לבתיהם. רק יחד, בעזרת ה', אל הניצחון. זוהי צוואתם של נופלי אלטלנה, שזכרם יוסיף להיות נצור עימנו לדורי דורות".

יושב ראש המחנה הממלכתי בני גנץ הגיב לדברי נתניהו: "ראש הממשלה, הפגנה נגד הממשלה, אינה הפגנה נגד חיילי צה"ל. רוב מוחלט בקרב המפגינים עומד מאחורי לוחמינו, בדומה לרוב גדול בכל חלקי החברה הישראלית. בניגוד לאחרים שאתה פוטר מהצורך לשרת את המדינה בשעתה הקשה, חלק מהמפגינים הם הלוחמים עצמם".

ראש הממשלה נתניהו בני גנץ מלחמת חרבות ברזל אלטלנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד