ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
יכולות מתקדמות

מטריד מאוד: כלי טיס של חיזבאללה תיעד מקומות רגישים בישראל

ערוצים בלבנון מפרסמים תיעוד של חיזבאללה שצולם בכטב"ם ובו נראים מקומות רגישים במדינה. בין היתר נראה בסרטון מפרץ חיפה, כולל פירוט של ספינות ואתרים אסטרטגים. התיעוד מתפרסם ברקע החשש מהרחבת העימות בצפון

מטריד מאוד: כלי טיס של חיזבאללה תיעד מקומות רגישים בישראל
תיעוד של חיזבאללה באזור הצפון צילום: חיזבאללה

חיזבאללה פרסם תיעוד שצולם ע"י כטב"ם המכונה "דוכיפת" בערבית, בו נראה מפרץ חיפה ומקומות רגישים נוספים בישראל.

התיעוד של חיזבאללה צילום: חיזבאללה

לתיעוד צורף מסר מחיזבאללה ולפיו "עקבו אחר מה שיביא עימו הדוכיפת". לטענת חיזבאללה הכלי עף מהר מאוד, עומד בתנאים קשים, "מסוגל להסתתר ומגן על עצמו היטב".

חיזבאללה טוענים כי המל"ט "דוכיפת" שב ללבנון בתום משימת הריגול שלו בישראל.

אם הפרטים נכונים, מדובר בהצלחה חסרת תקדים של חיזבאללה. בתיעוד מופיעים גם בסיסים ואתרים צבאיים, שדה התעופה בחיפה וגם אזור בתי הזיקוק.

ערוצים לבנוניים מקורבים לחיזבאללה פרסמו תיעוד נוסף מרחפן ריגול של חיזבאללה מצפון הארץ. כמו כן העיתון "אל-אח'באר" הלבנוני דיווח על שני אזרחים לבנונים שנפגעו בתקיפה המיוחסת לישראל בבורגולייה, צפונית לצור בדרום המדינה.
 
התיעוד המלא שפרסם חיזבאללה באזור הצפון צילום: חיזבאללה
 
בכאן חדשות דווח כי גורם מטעם חיזבאללה בפרלמנט הלבנוני אמר לעיתון הפרו-קטארי אל-ערבי אל-ג'דיד, כי הדבר היחיד שישפיע על החזית בלבנון הוא עצירת המלחמה ברצועת עזה. לדבריו, אין טעם בהגעתם של שליחים כל עוד המלחמה ברצועת עזה מתמשכת, שכן ההנהגה האמריקנית צריכה לפעול על מנת לעצור את המלחמה בעזה.
 
על רקע פרסום התיעודים, ראש ממשלת המעבר בלבנון, נג'יב מיקאתי, טען כי לבנון לא מעוניינת בהסלמה וציין שמה שנדרש זה "הפסקת התוקפנות של ישראל על לבנון והשבת השקט".

במהלך פגישה שקיים היום בביירות עם השליח האמריקני, עמוס הוכשטיין, אמר: "איומי ישראל על לבנון לא ימנעו מאיתנו להמשיך ולפעול כדי להביא רגיעה, והדבר הזה נמצא בראש סדר העדיפויות שלנו".

מפרץ חיפה חיזבאללה לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד