ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
שהקול של כל אחד יישמע

אגודת ישראל ירושלים השיקה את מיזם 'נאמני הקהל' לשירות הפרט

בכינוס נציגי קהילות הקודש בירושלים הושק המיזם של סגרה"ע יצחק מאיר ברים: 'נאמני הקהל – נציגי השכונות וקהילות החסידים בירושלים. במסגרת הכינוס מונו כבר כ-50 נציגים ראשונים. השר פרוש: "המעמד ניתן כדי שיהיה אפשר לשרת את הציבור - בעז"ה יהיה לנו פורום חזק של נציגים אשר יש בידם את הכח לסייע לציבור שהם מייצגים ולכלל ישראל, ולקדש שם שמיים". צחי ברים: "הציבור חייב לדעת שיש למי לפנות, אין מצב בו יהודי בעיר ירושלים זקוק לסיוע ונציגי אגודת ישראל בעירייה לא יכולים לסייע"

אגודת ישראל ירושלים השיקה את מיזם 'נאמני הקהל' לשירות הפרט
כינוס הקהילות צילום: באדיבות המצלם

הלשכה לפניות הציבור המחודשת של סיעת אגודת ישראל בעיריית ירושלים יצאה לדרך בכינוס מיוחד עם נציגי קהילות הקודש בעיר ובהשתתפות שר ירושלים ומסורת ישראל מאיר פרוש, יו"ר מרכז אגודת ישראל ירושלים וסגן ראש העיר ירושלים יצחק מאיר ברים.

בכינוס הושק מיזם 'נאמני הקהל – נציגי השכונות וקהילות החסידים בירושלים עיה"ק' אליו התחייבו הנציגים הנבחרים במהלך מערכת הבחירות, ובמסגרתה מונה מכל קהילה נציג אשר אמון לרכז את פניות הציבור מקהילתו ולהיות הנציג מטעם לשכת סגרה"ע הרב ברים בכדי לעמוד על כך שכלל הפניות מטופלות כראוי.

במסגרת הכינוס מונו כבר כ-50 נציגים ראשונים לקהילות הקודש המרכזיות והחשובות בעיר ירושלים, אשר בחרו להיות מהראשונים אשר מצטרפים למיזם ולוקחים חלק בשינוי הפנים של השירות לציבור התושבים בעיר הקודש וזוכים להוביל את המהפך החסידי בעיריית ירושלים.

הקהילות שמינו נציגים (לפי סדר א"ב): אלכסנדר, ארי שבחבורה, באיאן, בוסטון, ביאלא, ביאלא הר נוף, ברכת מנחם, ברסלב, ויז'ניץ מאנסי, זוועהיל, זכרון יהושע, טאלנא, טשורטקוב, טשערנאביל, כלל חסידי רמות, לוצק, לעלוב, לעלוב ירושלים, מגדנות אליהו, מודז'יץ, מכנובקא בעלזא, מעייני ישראל, מרכז חסידי ויז'ניץ, נדבורנה ירושלים, נדבורנה, נווה צבי, נחלת עקיבא, סאדיגורה, סטריקוב, סטריקוב ירושלים, סלאנים, סלונים, סערט ויז'ניץ, סקווירא, ערלוי, פינסק קרלין, קאמרנא, קופיטשניץ, קרלין סטולין, רחמסטריווקא, שומרי אמונים, שידלובצא.

במסגרת המיזם פורסמו הטלפונים האישיים של סגן ראש העיר יצחק מאיר ברים וצוות לשכתו: הרב יצחק מאיר ברים – סגן ראש העיר: 0527131901; ר‘ ישראל פרנקל – ראש הלשכה: 0548441218; ר‘ שלום דובער ארליך – אחראי פניות הציבור: 0512203770; ר‘ נחמן האס – מתאם שפ"ע בלשכה: 0527136714; מזכירות – 026295576. לנציגים הובהר כי במקרים דחופים המענה הוא 24/6, תחת המסר: "זכור! לדבר אפשר הרבה, הכי חשוב זה להושיט יד ופשוט – לעזור!".

סגן ראש העיר ירושלים יצחק מאיר ברים, הציג בפני הנציגים את פרטי המיזם והסביר כי "ירושלים היא עיר גדולה מאוד ובמצב הקיים לא אפשרי לשמוע כל אחד והיינו עלולים להגיע למצב בו יש כאלו שקולם לא נשמע בהנהגת העיר. על כן ראינו לנכון שבכל קהילה ובית כנסת יהיה אברך שהוא נכון לסייע לציבור, ודרכו יהיה לנו קשב לצרכים של כלל הציבור".

"הציבור חייב לדעת שיש למי לפנות, אין מצב בו יהודי בעיר ירושלים זקוק לסיוע ונציגי אגודת ישראל בעירייה לא יכולים לסייע. דרככם, 'נאמני הקהל', לציבור יהיה דרך קלה ונכונה לקבל את העזרה שמגיעה לו מהנציגים בעירייה. בעזרת ה' נגיע למצב כבעבר, שהלשכה לפניות הציבור של אגודת ישראל ירושלים היא המובילה בכל בארץ בשירות לפרט", דברי הרב ברים.

שר ירושלים ומסורת ישראל מאיר פרוש, יו"ר מרכז אגודת ישראל ירושלים, בירך את יצחק מאיר ברים על קיום הכינוס וציין לשבח את פתיחתה המחודשת של הלשכה לפניות הציבור בבניין העירייה על ידי צוות לשכת הרב ברים ישראל פרנקל – ראש הלשכה שלום דובער ארליך – אחראי פניות הציבור, ור‘ נחמן האס – מתאם שפ‘‘ע בלשכה.

השר פרוש ציטט בפתח דבריו מדברי המדרש רבה על פרשת נשא: "ואם לחשך אדם והלא גרשון היה בכור למה הקדים הכתוב לקהת לנשיאת ראש ואחר מנה לגרשון אף אתה אמר לו לפי שקהת היה מטועני הארון שהוא קדש הקדשים".

כך גם ניתן לדמות את הדבר לשליחות ציבורית, "יש כבוד בלהיות חבר מועצת עיר וסגן ראש העיר, זה גם כבוד להיות יועץ בלשכת סגן ראש עיר, אבל בסופו של דבר זה עבדות ולא שררה. המעמד ניתן כדי שיהיה אפשר לשרת את הציבור באמצעות השפעה על הפקידות".

"זמן קצר לאחר שנהייתי חבר מועצת העיר ירושלים בשנת תשמ"ד ייסדנו יחד עם עוזרי דאז ר' דוד נחמן רוטנר את הלשכה לפניות הציבור וקיימנו קבלת קהל שבועית במשרדי אגודת ישראל ברחוב פרס. אמרתי את זה גם במפגשים עם נציגי שלומי אמונים בבית שמש ואשדוד, ואני מרשה לעצמי להמליץ על זה גם כאן, לקיים אחת לשבוע קבלת קהל. שלא יהיה מצב שחלילה לא ישיג אתכם יהודי שצריך עזרה".

"אבל, בלי עין הרע העיר ירושלים גדלה, ואיתה גדלו ברוך ה' גם קהילות הקודש, וזה לא מספיק. על כן יש צורך ביוזמה הנפלאה שאנו מייסדים כאן היום עם נאמני הקהילות, לצרף עוד יהודים שנכונים להיות מ-"טועני הארון" ולשאת בנטל של לשרת את הציבור, ושאנו ניתן לכם את הכלים לעזור ואנו נעמוד בכל העת לשירותכם".

"אנחנו נמצאים כאן היום עם הגרעין המייסד, ובוודאי לאחר שהמיזם ייצא לדרך ויצליח בעזרת ה', נראה את כלל הקהילות בירושלים מצטרפות ויהיה לנו פורום חזק של נציגים אשר יש בידם את הכח לסייע לציבור שהם מייצגים ולכלל ישראל, ולקדש שם שמיים", דברי השר פרוש.

עיריית ירושלים מאיר פרוש צחי ברים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד