ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
כל הפרטים

חמאס נערך ליום שאחרי: שומר שני גדודים ולא משתף אותם בלחימה

בחמאס הורו לשני גדודים, בחאן יונס ובדיר אל בלח, להימנע כמה שניתן מלחימה - זאת כחלק מתוכנית במסגרתה הגדודים ישקמו את יכולותיו הצבאית של ארגון הטרור לאחר המלחמה | אנשיו נטמעים בתוך האוכלוסייה המקומית ונודדים מעת לעת

חמאס נערך ליום שאחרי: שומר שני גדודים ולא משתף אותם בלחימה
תרגיל של חמאס צילום: Ashraf Amra/propaimages" flash90

ארגון הטרור חמאס הכין תוכנית כתגובה לכוונת ישראל לפרק את כלל גדודיו, המתבססת על שני גדודים שמיועדים להיות כוח עתידי ומנוע לשיקום יכולותיו הצבאיות של הארגון - כך חשף אליאור לוי ב"כאן רשת ב'". 

שני הגדודים המדוברים קיבלו הוראה להימנע עד כמה שאפשר מלהילחם, כדי שיוכלו לשרוד ולהשליט משילות ברצועה ביום שאחרי המלחמה. מדובר על גדוד אחד בדיר אלבלח וגדוד אחד בחאן יונס. 

הגדוד בחאן יונס עבר לרפיח במהלך התמרון בעיר כדי לא להיפגע בלחימה, ואנשיו נטמעו בתוך האוכלוסייה המקומית. עם סיום המבצע בעיר ותחילת המבצע ברפיח, הם עברו צפונה. 

בתוך כך, אתמול דווח כי מסמך שחובר באוגדת עזה והופץ בצה"ל פחות משלושה שבועות לפני טבח 7 באוקטובר מראה כי צה"ל ומערכות המודיעין ידעו על תוכנית חמאס לפשוט על בסיסים ויישובים בתוך שטח ישראל.

המסמך, שכותרתו "אימון פשיטה מפורט מקצה לקצה", מתאר שורה של אימונים שביצעו יחידות העילית של חמאס ובהם פשיטה על מוצבים צבאיים וקיבוצים, חטיפת חיילים ואזרחים. לפי המסמך, מספר בני הערובה הצפוי, כך נכתב, הוא בין 200 ל-250 בני אדם.

חמאס מלחמת חרבות ברזל היום שאחרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד