כ"א סיון התשפ"ד
27.06.2024
אבל כבד

השאלה האחרונה של הרב זלוטניק זצ"ל: "מה עם הילדים?"

בני משפחתו של בעל הייסורים הרה"ג ר' דוד יום טוב זלוטניק זצ"ל, מספרים על תקופת מחלתו הקשה • במשך שנים לא היה מסוגל לרדת מהמיטה, אפילו לא לכסא גלגלים – הצער העיקרי שלו היה על כך שהוא לא מצליח ללמוד ברמה אליה הורגל כשהיה בריא • דאגתו היחידה היתה הבן והבת שלא זכה לראותם מתחתנים

השאלה האחרונה של הרב זלוטניק זצ"ל: "מה עם הילדים?"
הרב זלטניק זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

פטירתו בדמי ימיו של בעל הייסורים הירושלמי הכתה גלים, ותהום כל העיר אל נוכח הסיפורים המצמררים המלווים את מיטתו של המנוח הרב דוד יום טוב זלוטניק זצ"ל, שנפטר בגיל 56 אחרי כ-30 שנות סבל קשה ומר, בעקבות מחלת המעיים הקשה ממנה סבל. 

בני משפחתו מספרים שלמרותה ייסורים הקשים שסבל, הרב זלוטניק הקפיד בכל כוחו שילדיו לא יהיו שותפים לכאב ולסבל. הוא נצר בלבו את הכאב ועטה על פניו ארשת שמחה באופן תמידי, כדי שהילדים יגדלו בריאים בנפשם, כך הסביר.

לעזרה לאלמנה וליתומים הקליקו כאן>>>

עם זאת, בשנים האחרונות לחייו כבר לא ניתן היה להסתיר את הכאבים ואת הקושי העצום עמו התמודד. בכל התקופה הארוכה האחרונה לא ירד הרב זלוטניק מהמיטה, אפילו לא לכסא גלגלים! 
בתו מספרת שבימים האחרונים לחייו היא היתה יושבת ליד מיטתו, ובוכה מצער לנוכח הכאב הפיזי שחווה אביה. גם האחיות הרחמניות העובדות בבית החולים ולמרבה הצער כבר הורגלו לראות חולים סובלים, לא עמדו במחזה הקשה ולא אחת פרצו בבכי יחד עם בני המשפחה. 

אבל בעודו מתייסר בייסורי תופת, פנה הרב זלוטניק לבתו הנשואה שישבה לצד מיטתו ושאל אותה: "מה עם הילדים, איך הם מתמודדים עם מה שקורה". 

היו אלו המילים האחרונות ששמעה אותו מוציא מפיו, לאחר מכן הוסיף מצבו להתדרדר עוד וכבר לא היה מסוגל לדבר. 

שאלתו האחרונה של הרב זלוטניק התייחס לבנו בן ה-20 ולבתו בת ה-13, אותם לא הספיק לראות כשהם נכנסים תחת חופתם. ארבעת ילדיו המבוגרים יותר כבר התחתנו, והוא זכה לראות מהם ומנכדיו נחת רבה. 

הבת מספרת עוד על העמידה המופלאה של אביה בייסוריו הקשים: "כשהייתי חושבת על הכאבים של אבא ובוכה על הצער שהוא חווה בבית החולים, היה בעלי אומר לי לכי אליו, תבקרי אותו. ואכן הייתי נוסעת לבקר אותו בבית החולים וחוזרת מחוזקת, הוא היה מחזק אותי ונותן לי כוחות לעמוד בכאבים שלו...".  

"למרות הכל הייסורים הללו זה לא ציערו אותו כמו הצער שמילא אותו על כך שהוא לא יכול ללמוד כמו שיכל לפי כישרונותיו ואהבתו לתורה".

אבל הייסורים הקשים של בעל הייסורים הירושלמי לא היו נחלתו שלו בלבד. יחד אתו התייסרה גם רעייתו, האלמנה הטרייה, שטיפלה בו במסירות עילאית במשך שנים. בני השפחה מספרים שכבר כמה שנים שהגברת זלוטניק לא יצאה מהבית ליותר מכמה שעות ספורות, בגלל שהיתה צמודה אליו וטיפלה בו בכל עת. מעולם לא הסכימה להכניס מטפלים אחרים שיטפלו בבעלה זולתה. זאת, בזמן שהיא היתה המפרנסת, וניהלה את הבית ביד רמה, כולל תקופות השידוכים של הילדים ומימון החתונות, את הכל עשתה בכוחות עצמה כשבמקביל היא ממשיכה לטפל בבעלה. 

"באמת שאסור שהיא תרגיש עכשיו שוב התמודדות כזו", מסכמת הבת את דבריה בהערצה עצומה לאמה הצדקת, "לפחות מבחינה כלכלית אנחנו מקווים שיהיה לה רוגע. היא כבר סבלה מספיק צער בחייה, אסור לנו לתת לה להמשיך לסבול".

לעזרה לאלמנה וליתומים הקליקו כאן>>>

קופת העיר זלטניק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד