ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
המכתב חשף

נתניהו מנסה למנוע את בדיקת מבקר המדינה בעניינו

בעקבות החלטת בג"ץ, ראש הממשלה ניסה להקפיא את הביקורת של מבקר המדינה על הממשלה. אנגלמן: "על ראש הממשלה והרמטכ"ל להורות לאנשיהם לפעול על פי החוק"

נתניהו מנסה למנוע את בדיקת מבקר המדינה בעניינו
מתניהו אנגלמן / בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר החלטת בג"ץ להקפיא את חקירת מבקר המדינה על חלקם של צה"ל והשב"כ בעניין מחדל ה-7 באוקטובר, ראש הממשלה נתניהו ניסה להקפיא את הביקורת של מבקר המדינה על הממשלה. 

יובל חיו, מנהל החטיבה לביקורת משרדי ממשלה ומוסדות שלטון במשרד מבקר המדינה, פנה ללשכת רה"מ בבקשה לקבל פרוטוקולים מדיונים שקיים ראש הממשלה לצורך הביקורת על תפקוד הקבינט המדיני-ביטחוני לפני פרוץ המלחמה. 

ב"כאן 11" דווח כי ראש הסגל של ראש הממשלה ברוורמן, ענה: "לאור צו הביניים שהוציא בג"ץ אתמול והורה על השהיית הליכי הביקורת בכל המתייחס לצה"ל והשב"כ, והיות שכל החומרים שהינכם מבקשים הם מסמכים המתייחסים לצה"ל ולשב"כ אנו מנועים ממסירת חומרים אלה בהתאם לפסיקת בג"ץ".

בתגובה ענה חיו: "במסגרת העתירה לא התבקש צו ביניים או השהייה כלשהי של הביקורת ביחס למשרד ראש הממשלה. החלטת הביניים של בג"ץ משלשום נוגעת לביקורות שמבצע משרד מבקר המדינה בצה"ל ובשב"כ. להמצאת המסמכים האמורים על-ידי משרד ראש הממשלה אין כל השפעה על "קשב המפקדים" שהוא הנימוק שעמד בבסיס בקשת צה"ל והשב"כ להשהות את הליכי ביקורת המדינה מולם".

המבקר אנגלמן כתב לראש הממשלה והרמטכ"ל: "לאחר שהביקורת החלה בדרג המדיני והאזרחי, במשרד הביטחון ובגופי הביטחון השונים - היא תחל כעת את פעילותה בצורה מדורגת אף בצה"ל. על ראש הממשלה והרמטכ"ל להורות לאנשיהם לפעול על פי החוק ולשתף פעולה עם צוותי הביקורת, באופן שיבטיח את ביצועה כמתחייב בחוק".

מבקר המדינה בנימין נתניהו ה-7 באוקטובר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד