כ' סיון התשפ"ד
26.06.2024
חוסן כלכלי

למרות המלחמה, כלכלת ישראל רושמת עלייה במדד IMD

למרות המלחמה, כלכלת ישראל רושמת עלייה במדד IMD, מדד התחרותיות של מכון המחקר השוויצרי לשנת 2024 | עלייה של מקום אחד למקום ה-22 מתוך 67 מדינות מפותחות שנסקרו

למרות המלחמה, כלכלת ישראל רושמת עלייה במדד IMD
דגל ישראל צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

כלכלת ישראל עלתה מקום אחד אל המקום ה- 22 בשנת 2024 (לעומת מקום 23 בשנת 2023) מבין 67 מדינות מפותחות, במדד התחרותיות של מכון המחקר השוויצרי [1]IMD. כך מסר היום (שלישי) איגוד לשכות המסחר, המייצג את מכון IMD בישראל.

מכון המחקר IMD הוא אחד ממוסדות המחקר הנחשבים בעולם שבוחן אחת לשנה את מידת כושר התחרות בין הכלכלות הלאומיות על בסיס קריטריונים שונים. מדד התחרותיות העולמי שמתפרסם מדי שנה ע"י מכון IMD מדרג 67 מדינות ע"פ פרמטרים כלכליים שונים ומתבסס על נתונים שנאספו מגופים עסקיים בעולם, ביניהם איגוד לשכות המסחר בישראל. המדד בוחן את ביצועי המדינות ע"פ ארבעה פרמטרים: חוסן כלכלי, יעילות העסקים, מערכות התשתיות ויעילות ממשלתית. הנתונים לגבי כלכלת ישראל הועברו ועובדו לאחר פרוץ המלחמה, בין החודשים ינואר-מרץ 2024.

 שחר תורגמן, נשיא איגוד לשכות המסחר אמר: "על אף הנתונים שבדוח, המשקפים את חוסנה של כלכלת ישראל, הדוח מדגיש את הבירוקרטיה של המגזר הציבורי כחסם משמעותי בכלכלת ישראל והשפעתה השלילית על המשק ועל יוקר המחיה. כפי שטענתי בעבר, ישראל היא אלופת העולם ברגולציה, מה שמשפיע ישירות על יוקר המחייה. ממשלת ישראל חייבת להתעשת ולהקל משמעותית את נטל הרגולציה ולהתאים אותה למדיניות הרגולטורית המקלה הנהוגה במדינות החזקות ב-OECD. כלכלה חזקה היא חלק בלתי נפרד מהמאמץ הלאומי בימים הקשים שעוברים על ישראל. אני מעודד מהתוצאות אך לא מתבשם מהן, חייבים לייצר יותר שיתוף פעולה בין המגזר העסקי למשרדי הממשלה ובכך לחזק עוד יותר את הכלכלה".

כלכלה ישראל חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד