ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
הוענק צ'ק פתוח

הערכה במערכת הביטחון: תוך שלושה חודשים יימצא פתרון משופר נגד הכטב"מים

במערכת הביטחון מעריכים שבתוך שלושה חודשים יימצא פתרון טכנולוגי טוב ליירוט הכטב"מים שמשגר חיזבאללה לעבר ישראל. משרד הביטחון הקצה מאות מיליונים לצורך כך

הערכה במערכת הביטחון: תוך שלושה חודשים יימצא פתרון משופר נגד הכטב"מים
כטב"מ ישראלי מסוג הרמס 900 צילום: דובר צה"ל

משרד הביטחון הקצה מאות מיליוני שקלים למציאת פתרון לכטב"מים של חיזבאללה שמצליחים לחדור לשטחי ישראל,  והעניק לתעשיות הביטחוניות הישראליות "צ'ק פתוח" כדי למצוא פתרון יעיל - כך דיווח יוסי יהושוע ב"ידיעות אחרונות". 

במערכת הביטחון מעריכים שבתוך שלושה חודשים יימצא פתרון טכנולוגי מוצלח יותר מהנוכחי ליירוט. מתחילת המלחמה יורטו יותר מ-150 כלי כטב"מים, אך רבים אחרים הצליחו להגיע ולפגוע ביעדם. 

במקביל, בגבול הצפון ייפרסו תותחים בגליל שמטרתם העיקרית תהיה ההתמודדות עם כטב"מי הנפץ. במערכת הביטחון מדגישים שבכל מקרה לא תהיה "חסימה הרמטית" של חדירת כטב"מים.

אתמול דיווח משרד הביטחון על שיא חדש בייצוא הביטחוני של מדינת ישראל. מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אייל זמיר וראש אגף הייצוא הביטחוני 'סיבט', תא"ל (מיל') יאיר קולס, הגישו לשר הביטחון, יואב גלנט, את דוח הייצוא הביטחוני לשנת 2023, במהלכה חתמו התעשיות הביטחוניות על חוזים חדשים בהיקף של 13.073 מיליארד דולרים (כ-49 מיליארד שקלים).

מדובר בנתון הגבוה אי פעם ובשנה השלישית ברציפות שבה נקבע שיא חדש בהיקף היצוא של מדינת ישראל. במהלך השנה הצליחו התעשיות הביטחוניות לחתום על מאות חוזים משמעותיים ברחבי העולם, בהם גם מגה - עסקאות בהיקפים של מאות מיליוני דולרים כל אחת.

חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד