ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
גורל החטופים

ישראל לחמאס: "נמשיך לנהל מערכה צבאית גם אחרי רפיח"

צה"ל הכין תוכניות פעולה אופרטיביות להמשך הלחימה בצל המו"מ התקוע. הפסקת המלחמה משמעותה גזירת גורל החטופים - ועל כן היא תיתכן רק במסגרת המתווה שהציג ביידן

ישראל לחמאס: "נמשיך לנהל מערכה צבאית גם אחרי רפיח"
ההרס בנוסיראת אחרי מבצע חילוץ החטופים צילום: Khaled Ali/Flash90

גורם ישראלי בכיר בצוות המשא ומתן ציין כי "ישראל תמשיך לנהל מערכה צבאית חזקה ואפקטיבית. הצבא הכין את המשך הפעולות גם אחרי סיום הלחימה ברפיח, וישראל תישאר בעזה". עוד אמר: "אם חמאס חושב שבסיום הפעולה ברפיח תסתיים הלחימה - צפויה לו אכזבה", כך דיווח איתמר אייכנר באתר Ynet.

לדברי הגורם הבכיר, "הפסקת מלחמה מראש משמעותה גזירת גורלם של החטופים. ולכן הפסקת מלחמה מוחלטת והסגת כוחות צה"ל מחוץ לרצועה תיתכן רק במסגרת משא ומתן ואחרי ייצור מנגנונים שיאפשרו לוודא יישום מלא של ההסכם".

עוד אמר: "ישראל ראתה, גם בעסקה האחרונה וגם בעשור האחרון עם החטופים האחרים, שחמאס לא עומד בהסכמים. חייבים לוודא שיש מנופי לחץ ליישומו של ההסכם. אנחנו צריכים וודאות ברורה שחמאס לא ישנה את תנאי העסקה תוך כדי תנועה".

על ההצעה הישראלית לחמאס, אמר הגורם: "לא יתקיים משא ומתן על מתווה אחר. אין אף גורם שיכול לשנות את מתווה ביידן, שהתקבל על ידי מועצת הביטחון של האו"ם. תשובת חמאס למתווה הזה כמוה כסירוב מוחלט. גם אחרי שצה"ל יסיים את הפעולה ברפיח הוא יישאר ברצועה במלוא העוצמה ובהיקף משמעותי להמשך פעילות צבאית עצימה. יש לצה"ל תוכניות פעולה אופרטיביות משמעותיות שייחשפו בהמשך".

 

 

 

 

חמאס מלחמת חרבות ברזל חטופים רפיח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד