ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
לאחר הערעור

בוטלה ההחלטה האוסרת על כניסת ישראלים לתערוכת הנשק

בית משפט בצרפת ביטל את ההחלטה האוסרת על כניסת ישראלים לתערוכת הנשק. ההחלטה משמעותית מאחר והיא מבטלת את החלטת ממשלת צרפת לאסור כניסת חברות ישראליות

בוטלה ההחלטה האוסרת על כניסת ישראלים לתערוכת הנשק
אילוסטרציה צילום: דובר צה"ל

בית המשפט בצרפת ביטל את ההחלטה האוסרת על כניסת ישראלים לתערוכת הנשק "יורוסטורי" שמתקיימת במדינה. ההחלטה לאסור על כניסת ישראלים התקבלה על רקע טענות לפשעי מלחמה ורצח עם שבוצעו בעזה.

בכאן חדשות דווח כי ההחלטה היא עוד יותר משמעותית. היא למעשה מבטלת את החלטת ממשלת צרפת לאסור כניסת חברות ישראליות.

דב גיל-הר דיווח כי נשיא בית המשפט למסחר בפריז, שעה לבקשת לשכת המסחר של צרפת ישראל, וקבע זה עתה כי הדרת החברות ישראליות מ-Eurosatory הוא מפלה, והורה להפסיקה. עם זאת מדובר בניצחון משמעותי אבל עוד לא סופי. בשעה זו דן בית המשפט לערעורים בנושא, לפי ערעור של הנהלת היריד, ובסמכותו לבטל את החלטת ממשלת צרפת, לאסור הצבת דוכנים של חברות ישראליות, כמו גם לבטל את החלטת בית המשפט בבוביני להרחיב את החרם לאיסור כניסה על כל הפעילים הישראליים בתחום. ההחלטה שהתקבלה בבית המשפט למסחר צפויה לסייע להחלטה דומה בבית הדין לערעורים.

עורך הדין מקסים סנו שהיה מעורב בתביעה לביטול ההחלטה אמר לכאן חדשות: "המשרד שלנו עבד יחד עם עורך הדין פטריק קלוגמן, שהוביל את התביעה. מדובר בניצחון משמעותי. מקווים שבית הדין לערעורים יפעל במקביל כדי לבטל את החלטת הממשלה".

עורך הדין שייצג את המערערים: "נשיא בית המשפט למסחר בפריז, שעה לבקשת לשכת המסחר של צרפת ישראל, וקבע זה עתה כי אמצעי ההדרה של חברות ישראליות מ-Eurosatory הוא מפלה. הוא הורה להפסיקה. אני גאה מאוד שעבדתי עם המקורבים שלי כדי ליישם את החוק בעניין הזה".

התאחדות התעשיינים, שהייתה בין העותרות נגד ההחלטה למנוע כניסת ישראלים לתערוכת היורוסאטורי בצרפת, ברכה על ההחלטה לבטל את איסור השתתפות וכניסת ישראלים לתערוכה

התאחדות התעשיינים, שהייתה בין העותרות נגד ההחלטה למנוע כניסת ישראלים לתערוכת היורוסאטורי בצרפת, ברכה על ההחלטה שהתקבלה בבית המשפט בצרפת, לבטל לחלוטין את כל האיסורים שהוטלו על השתתפות ישראלים בתערוכת היורוסאטורי בפריז. ניתוח ההחלטה מראה שבית המשפט ביטל הן את כל הנחלטות שנוגע לתערוכה כלומר את ההחלטה שלא לאפשר לחברות ישראליות להשתתף כמציגות רשמיות בתערוכה והן את ההחלטה שלא לאפשר לישראלים להיכנס לתערוכה כמבקרים.

נשיא התאחדות התעשיינים, ד״ר רון תומר מסר בתגובה להחלטה כי ״זהו ניצחון ענק של התעשייה הישראלית ושל כל ישראלי באשר הוא וצדק הסברתי ומוסרי. הראנו לכל הארגונים הפרו-פלסטינים שחשבו שהם יוכלו להתעמר ולפגוע במדינת ישראל ובתעשיה הביטחונית הישראלית בפרט, שאנחנו לא ניתן להם לנצח. בית המשפט הבין כי ההחלטה למנוע מישראלים להשתתף בתערוכה הייתה לא תקינה, לא חוקית והיוותה פגיעה בעצם הערכים של השיוויון והחופש שעליהם מתבססת הדמוקרטיה הצרפתית. אנו בהתאחדות התעשיינים נמשיך לפעול בכל מקום בו ינסו גורמים עוינים לפגוע באזרחי ישראל וכלכלתה. כמו כן כבר היום אנו פועלים בחזיתות רבות בפתרון בעיות פרטניות ופועלים בפרופיל גבוה יותר בפתרון משברים רוחביים כמו במקרה הצרפתי״.

צרפת מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד