ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
"אפליה וסטיגמה"

תערוכת הנשק בצרפת: המסמך שעליו נדרשו רק הישראלים לחתום

ישראלים שביקשו להיכנס לתערוכת הנשק בצרפת נדרשו למלא טופס מיוחד, בעוד שאר האורחים נכנסו באופן חופשי. יהודי צרפת תקפו: "סטיגמה ויצירת רשימה שחורה של הישראלים עצמם"

תערוכת הנשק בצרפת: המסמך שעליו נדרשו רק הישראלים לחתום
הנשיא הרצוג עם הנשא מקרון: אילוסטרציה צילום: קובי גדעון, לע"מ

אחרי החלטת בית המשפט הצרפתי בעניין, המבקרים הישראלים בתערוכת הנשק הצרפתית יורוסאטורי נדרשו למלא טופס מיוחד בכניסתם למקום, בו התחייבו לא לשתף פעולה עם החברות הישראליות. 

לפי דיווח "ווינט", יו"ר ארגון הגג של יהודי צרפת, יונתן ארפי, צייץ ברשת X כי "מדובר בחרפה". בתערוכה הגיבו לו כי מדובר ב"החלטה שהתקבלה בחיפזון", בשל החלטת בית המשפט. 

ארפי טען: "מאז פתיחת התערוכה, המבקרים היחידים שהם ישראלים או מייצגים חברה ישראלית נאלצים להיכנס לחתום על הצהרה האומרת שהם לא עובדים בחברה ביטחונית ישראלית. זה כבר לא רק עניין של איסור על מעמד של חברות ישראליות, החלטת חרם שערורייתית ממילא, אלא של סטיגמה ויצירת רשימה שחורה של הישראלים עצמם! אפליה מגונה". 

עוד הוסיף: "שתי החלטות בית המשפט אמורות להינתן מחר בבוקר. לצדק צריך להיות אומץ לגנות את השיטות המבישות הללו, שאינן ראויות לצרפת".

מארגני התערוכה מסרו בתגובה כי "הטופס הזה הוא יוזמה אומללה מאוד, שהוחלט עליה בחיפזון בשל ההחלטה של בית המשפט ב-14 ביוני. החברה המארגנת את היריד מתנצלת ומזכירה כי היא הגישה ערעור נגד החלטת בית המשפט".

מלחמת חרבות ברזל צרפת חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד