כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
החלב יגיע יותר נקי

תנובה קיבלה את המשאית החשמלית הראשונה

המסלול של המשאית הוא כזה שיטיב עם מי שגרים ליד מסלול החלוקה: היא תצא בצורה חרישית ובלי לפלוט עשן ממרכז החלוקה של תנובה בפתח תקוה ותמשיך משם לחלוקה בגוש דן

תנובה קיבלה את המשאית החשמלית הראשונה
עם חלב בלי זיהום אוויר ורעש. משאית חלוקה חשמלית של וולוו מתחילה לעבוד בעיר צילום: שלומי יוסף

תנובה וחברת מאיר יבואנית וולוו חנכו השבוע לראשונה את המשאית החשמלית הראשונה שעולה על כבישי ישראל. עד כה עלו על כבישי ישראל מעל מאה אלף מכוניות חשמליות שנוסעות בכבישי הארץ בהצלחה בלי לפלוט זיהום.

מנגד, המשאיות שמשוטטות ברחובות הערים בשעות הבוקר המוקדמות ופולטות עשן ממנועי הדיזל הגדולים שלהן, שלא לדבר על רעש, עדיין נשמעות היטב בחמש בבוקר. כעת בתנובה מתחילים בשינוי, עם חנוכת משאית וולוו FE חשמלית ראשונה, שתחלק את המוצרים של תנובה. 

המסלול של המשאית הוא כזה שיטיב עם מי שגרים ליד מסלול החלוקה: היא תצא בצורה חרישית ובלי לפלוט עשן ממרכז החלוקה של תנובה בפתח תקוה ותמשיך משם לחלוקה בגוש דן. מאחור יש כמובן יחידת קירור מבוקרת אשר שומרת את המוצרים בטמפרטורה קרה. 

המשאית עצמה שוקלת 26 טונות ומצוידת בסוללות שמאפשרות לה לנסוע לטווח של עד 250 קילומטרים. הטעינה מבוצעת כמו בכל רכב חשמלי לאורך כמעט עשר שעות בעמדת טעינה רגילה, או עד שעתיים בעמדת טעינה מהירה. 

לדברי שגיא שויפלד, סמנכ"ל חטיבת שרשרת האספקה בתנובה: "אנו גאים להיות החלוצים בישראל בהטמעת משאית חשמלית כחלק ממאמצינו להפחית את טביעת הרגל הפחמנית שלנו ולשפר את איכות הסביבה. מדובר בחלק מהתוכנית הרב שנתית של תנובה להשתמש באנרגיה ירוקה יותר לאורך שרשרת האספקה. המשאית החשמלית תאפשר לנו להמשיך לספק ללקוחותינו את המוצרים הטריים והאיכותיים ביותר, תוך שמירה על סביבת המחר". 

חגי דקל, מנהל חטיבת הרכב הכבד בקבוצת מאיר מסר: "קבוצת מאיר שמה לה למטרה לסייע בצמצום פליטת המזהמים בישראל, המשאית החשמלית היא דוגמא נוספת בפעילות זו. עלויות החשמל לתפעול המשאית החשמלית נמוכות משמעותית בהשוואה לעלויות הדלק. כמו כן, המשאית מצמצמת משמעותית פליטות מזהמים, כגון 2ICO ו-NOx. המשאית תתאים לכניסה לערים אשר מגבילות או יגבילו בעתיד כניסת רכבים מזהמים לשטחה. מותג וולוו מציג פתרונות זמינות למשאיות חשמליות בכל טווחי המשקל של 15 טון ומעלה ומוביל את מהפכת החשמל בשוק המשאיות תוך כדי שמירה על אוויר נקי וסביבת עבודה שקטה".

 

תנובה משאית חשמלית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד