כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
"עצור שלא כדין"

הדיונים בהאשמות נגד העיתונאי היהודי יתקיימו מאחורי דלתיים סגורות

ההליכים המשפטיים בעניינו של כתב הוול סטריט ג'ורנל שעצור ברוסיה במשך יותר משנה, יתקיימו הרחק מעיניהם של עיתונאים. הדיון הראשון יתחיל ב-26 ביוני

הדיונים בהאשמות נגד העיתונאי היהודי יתקיימו מאחורי דלתיים סגורות
העיתונאי אוון גרשקוביץ' צילום: אינסטגרם

בית משפט ברוסיה קבע כי ההליכים המשפטיים בעניינו של אוון גרשקוביץ', היהודי, כתב ה'וול סטריט ג'ורנל' שעצור ברוסיה במשך יותר משנה באשמה כוזבת של ריגול, יתקיימו בדלתיים סגורות. הדיון הראשון יתחיל ב-26 ביוני, כך דיווחה התקשורת הממלכתית במדינה.

העיתונאי בן ה-32, אזרח ארה"ב שקיבל אישור רוסי לעבוד ברוסיה, הואשם בריגול. גרשקוביץ' נעצר על ידי שירות הביטחון הפדרלי של רוסיה בזמן נסיעת עבודה במרץ אשתקד.

האמריקאים הגדירו את גרשקוביץ' "עצור שלא כדין" ופועלים להביא לשחרורו. גרשקוביץ', מערכת העיתון וממשלת ארה"ב מכחישים בתוקף את ההאשמות נגדו.

"אנחנו מצפים שכל הצדדים יפעלו כדי להחזיר את אוון הביתה עכשיו", נכתב בהצהרת מערכת העיתון. "הזמן הוא המהות. כפי שאמרנו, המריחה של המשטר הרוסי לגבי מצבו של אוון היא דוחה ומבוססת על שקרים. עיתונות היא לא פשע, והמקרה של אוון הוא התקפה על העיתונות החופשית", נכתב.

גרשקוביץ' מוחזק בכלא לפורטובו במוסקבה, רוסיה וארה"ב דנו בחילופי אסירים אפשריים שיכולים להביא לשחרורו. הדיון אמור להתקיים בבית הדין האזורי סברדלובסק בעיר יקטרינבורג.

בשבוע שעבר, הרשויות ברוסיה טענו בטעות שגרשקוביץ' אסף מידע על קבלן ביטחוני מטעם סוכנות הביון הרוסית. למעשה, גרשקוביץ' היה במשימה עיתונאית עבור העיתון ביקטרינבורג.

הרשויות ברוסיה לא הציגו ראיות לגיבוי הטענות שלהם נגד אוון.

גרשקוביץ' צפוי לעבור ממוסקבה ליקטרינבורג לדיון בבית המשפט ב-26 ביוני. במשפט, גרשקוביץ' יקבל מעט, אם בכלל, הליך ראוי שנותנים בארה"ב או במדינות אחרות. לא ידוע כמה זמן יימשך משפטו של הכתב.

נשיא רוסיה פוטין ציין בפברואר כי הוא יהיה פתוח לחילופי אסירים עבור גרשקוביץ', אם מוסקבה ווושינגטון יגיעו להסכמה. הוא לא ציין את מי דורשת מוסקבה בתמורה לגרשקוביץ'. אבל הוא התייחס בבירור לואדים קרסיקוב, רוסי שמרצה כעת מאסר עולם בגרמניה על ירי של מהגר צ'צ'ני בפארק בברלין ב-2019.

דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר כי רוסיה בקשר עם ארה"ב בנוגע לגרשקוביץ', אך לא מתכננת לחשוף פרטים.

"המגעים מתקיימים וחייבים להמשיך להתבצע בשקט", ציטטה סוכנות הידיעות הממלכתית הרוסית TASS את פסקוב. "לא ניתן לפרסם מידע", אמר.

ההחלטה לקיים את משפטו של גרשקוביץ' בדלתיים סגורות התקבלה על ידי בית המשפט, הוסיף פסקוב.

אוון גרשקוביץ רוסיה ארצות הברית וול סטריט ג'ורנל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד