כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
הקנצלר מעורב

בכירה גרמנית פוטרה: בדקה אפשרות לקצץ בתקציב לתומכי פלסטינים

עובדת בכירה במשרד החינוך של גרמניה פוטרה לאחר שבדקה קיצוץ אפשרי במימון לאקדמאים שדיברו בעד סטודנטים פרו-פלסטינים. שרת החינוך הגרמנית שלחה בקשה לקנצלר גרמניה, אולף שולץ, לפטר את הבכירה

בכירה גרמנית פוטרה: בדקה אפשרות לקצץ בתקציב לתומכי פלסטינים
מפגינים פלסטינים בברלין צילום: צילום מסך

בכירה במשרד החינוך הגרמני פוטרה לאחר שבדקה אפשרות לקצץ בתמיכה לסטודנטים שהביעו תמיכה במפגינים פרו פלסטינים, הטענה נגדה היתה "פגיעה בחופש אקדמי וזכות המחאה".

בגרמניה דווח כי סבין דורינג בדקה אפשרות לסנקציות כולל קיצוצים בתקציב נגד מרצים באוניברסיטאות שדיברו נגד פינוי מחנה מחאה פרו-פלסטיני באוניברסיטה בברלין.

שרת החינוך הגרמנית בטינה שטרק-ווצינגר שלחה בקשה לקנצלר גרמניה, אולף שולץ, לפטר את דורינג, כך דיווח תאגיד השידור הגרמני DW. דורינג הוא הבכירה השניה בדרגה הגבוהה ביותר במשרד, ובניגוד לשרת החינוך סטארק-ווצינגר, אינה דמות נבחרת. "דאגתי לחקירה יסודית ובשקיפות של העובדות במקרה הזה", אמרה סטארק-ווצינגר.

דורינג אמרה כי היא "כנראה התבטאה באופן מטעה בעת הזמנת הבדיקה המשפטית", כך אמרה השרה סטארק-ווצינגר.

כזכור כ-150 סטודנטים פרו-פלסטינים, מחו לפני כחודש נגד הפעולה הצבאית של ישראל ברצועת עזה, הם השתלטו בתחילת מאי על חצר האוניברסיטה החופשית בברלין. האוניברסיטה הזמינה במהירות את המשטרה, שפינתה את הפלסטינים.

בתגובה, כ-100 אקדמאים מאוניברסיטאות בברלין כתבו מכתב פתוח המאשר את זכותם של הסטודנטים למחות. "לא משנה אם אנו מסכימים עם הדרישות הספציפיות של המחאה, אנו עומדים לצד תלמידינו ומגנים על זכותם למחאה שלווה", כתבו.

גרמניה מלחמת חרבות ברזל ברלין חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד