כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
לאחר לחץ

דמוקרטים אישרו מכירת נשק גדולה לישראל, כולל מטוסי F-15

שני מחוקקים דמוקרטים, שעיכבו במשך חודשים חבילת נשק בסך 18 מיליארד דולר לישראל, נכנעו ללחצים וחתמו על העסקה. השניים, בעלי זכות וטו על עסקאות נשק, לא רצו לחתום בגלל ההרוגים הרבים בעזה

דמוקרטים אישרו מכירת נשק גדולה לישראל, כולל מטוסי F-15
אילוסטרציה צילום: דובר צה"ל

שני בכירים דמוקרטים בבית הנבחרים ובסנאט חתמו על מכירת נשק גדולה לישראל, כולל 50 מטוסי קרב מסוג F-15 בשווי של יותר מ-18 מיליארד דולר, לאחר לחץ גדול מצד ממשל ביידן ותומכים פרו-ישראלים לאפשר לעסקה להתקדם, כך אמרו שלושה בכירים אמריקאים שמכירים את הנושא ל'וושינגטון פוסט'.

השניים, גרגורי מיקס ובן קרדין, הסכימו לחתום לאחר לחץ כבד שהופעל עליהם מצד ממשל ביידן לאחר חודשים שבהם עיכבו את העסקה בגלל חששותיהם ממספר ההרוגים הגבוה בקרב בעזה במהלך המלחמה.

גרגורי מיקס בכיר בוועדת החוץ של בית הנבחרים, התחייב בפומבי לעצור את מכירת חבילת הנשק אלא אם כן יקבל הבטחות מהממשל לגבי אופן השימוש במטוסי הקרב והתחמושת בעזה. מלבד מטוסי ה-F-15, ביקש הממשל לחתום על טילים אוויר-אוויר כולל ערכות הנחיה מדויקות לפצצות.

השניים יכולים להטיל וטו על עסקאות מכירת נשק לצבאות זרים. בעסקה הנוכחית, שני הרפובליקנים בוועדה, הסנאטור ג'ים ריש, ומייקל מקאול חתמו על אישור המכירה כבר לפני חודשים.

העיתון דיווח כי קרדין, השתהה עם החלטתו למרות היותו תומך נלהב של ישראל, מתוך סולידריות עם עמיתו מיקס.

מיקס אמר ל'וושינגטון פוסט' כי הוא ב"קשר הדוק" עם הבית הלבן בנוגע לחבילה ו"הפציר שוב ושוב בממשל להמשיך לדחוף את ישראל לבצע שיפורים משמעותיים וקונקרטיים בכל החזיתות בכל הנוגע למאמצים הומניטריים והגבלת נפגעים אזרחיים". הוא הדגיש כי מטוסי ה-F-15 יסופקו "בעוד שנים מהיום" ואמר כי הוא תומך בזכותה של ישראל להגן על עצמה מפני איומים מצד איראן וחיזבאללה.

 

ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד