כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
תוך כדי מלחמה

המחאה בירושלים: המשטרה שחררה מפגינות | רופאה נפגעה בעינה ממכת"זית

9 מוחים נעצרו אמש במחאה הסוערת סמוך למעון ראש הממשלה בירושלים. במהלך הלילה שוחררו שתי מפגינות, אחת מהן קרובת חטוף - בתנאים מגבילים | רופאה נפגעה בעינה מזרנוק המים של המכת"זית; "יש סכנה לראייה שלה"

המחאה בירושלים: המשטרה שחררה מפגינות | רופאה נפגעה בעינה ממכת"זית
פינוי פצוע במחאה בירושלים צילום: Yonatan Sindel/Flash90     

המשטרה שחררה הלילה (שלישי) את נעם דן, קרובה של עופר קלדרון השבוי בידי חמאס בעזה - שנעצרה במחאה אמש סמוך למעון ראש הממשלה ברחוב עזה בירושלים. עצורה נוספת שוחררה גם היא והשתיים הורחקו ל-15 יום מהפגנות כלשהן.

מוקדם יותר אמש סמוך לחצות ליל מסרה המשטרה כי עצרה במחאות סמוך לבית ראש הממשלה שכללו הבערת מדורות על הכביש, 9 מפגינים.

המחאה האלימה סמוך למעון רה"מ בירושלים צילום: דוברות המשטרה

המשטרה אף עשתה שימוש במשאית התזת מים כדי לפזר את המוחים ולפי דיווח ב'חדשות 12', רופאה שנכחה בהפגנה נגד הממשלה בירושלים, נפגעה בעיניה ממכת"זית של המשטרה והתפנתה לבית החולים תל השומר.

ב-ynet דווח כי יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור בישראל פרופ' חגי לוין טען כי אחת הפצועות במחאה היא ד"ר טל וייסבאך, רופאה מתנדבת שנפגעה בעינה ממכת"זית. "יש סכנה לראייה שלה", הוסיף.

תנועת 'דורשינוי' נמסר בעקבות ההפגנה ברחוב עזה: "שוב ראינו כוח לא מידתי מופעל על ידי המשטרה, לצד שימוש באמצעים לפיזור הפגנות בניגוד לחוק. ירי מכתז"ית בכינון ישיר שפגע במפגינים, גרם לחלקם לאבד את ההכרה, ושלח את חלקם למיון. האלימות לא תרתיע אותנו, נמשיך להילחם למען ישראל טובה יותר, ולמען מנהיגות שיודעת לקחת אחריות ולא רק לברוח ממנה כמו מאש".

המחאה בירושלים צילום: מחאת קפלן

המשטרה טענה מצידה כי המחאה הסוערת כללה הפרת הסדר וההתפרעות אלימה, לצד מספר מקרים של תקיפת שוטרים, הבערת אש בכביש ופריצת גדרות.

עוד מסרה המשטרה כי עצרה 9 מוחים, חלקם חשודים בתקיפת שוטרים והפרת סדר, וארבעה מהם בחשד שהבעירו או שניסו להבעיר אש במקום בניגוד לחוק. 

בנוסף לטענת המשטרה, מספר שוטרים נחבלו קלות בעקבות הפרת הסדר האלימה, תקיפות השוטרים והתפרעות מפרי הסדר במקום.

 

שחרור מפגינים רחוב עזה הפגנה בירושלים מעון ראש הממשלה בנימין נתניהו תקיפת שוטרים מכת"זית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד