ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
הסכם פשרה

מחזיקים בכרטיס אשראי? אלו הזכאים שיקבלו זיכוי כספי במסגרת תביעה ייצוגית

בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר הסכם פשרה במסגרתו ישראכרט ופועלים אקספרס יזכו לקוחות בהחזר של חודש דמי כרטיס ממוצעים | מדובר בפיצוי כולל של כ-12.5 מיליון שקל

 מחזיקים בכרטיס אשראי? אלו הזכאים שיקבלו זיכוי כספי במסגרת תביעה ייצוגית
אילוסטרציה צילום: pexels

במסגרת הסכם פשרה שאושר היום (שני) בית המשפט המחוזי בתל אביב, ישראכרט ופועלים אקספרס יזכו לקוחות בהחזר של חודש דמי כרטיס ממוצעים. מדובר בפיצוי כולל של כ-12.5 מיליון שקל.

ב-ynet נכתב כי במסגרת הבקשה לאישור ייצוגית שהוגשה בשנת 2019 נטען כי החברות גובות עמלת דמי כרטיס מבלי להודיע על כך כביכול. בנוסף, נטען בבקשת האישור כי כאשר החברות מבצעות השבה ללקוחותיהן כשהן גובות מהם כספים, ההשבה אינה משוערכת כנדרש על פי חוק פסיקת ריבית והצמדה.  

unsplashאילוסטרציהצילום: unsplash

החברות טענו מנגד כי (במקור הבקשה הוגשה נגד פרימיום אקספרס ולאחר מכן המשיבה עודכנה לפועלים אקספרס) כי הן פועלות כדין ומעדכנות את לקוחותיהן בדבר תחילת גבייה דמי הכרטיס כחודשיים לפני תחילת הגבייה, כי כל הלקוחות קיבלו הודעה במסגרת הודעות החיוב וכי ההודעה שנמסרה לחברי הקבוצה טרם תחילת הגבייה תקינה ועומדת בדרישות הדין. כלומר, ישראכרט טענה כי כל הלקוחות עודכנו בתיבת ההודעות שהפטור מסתיים ולא נעשתה גבייה ביתר. בסופו של יום הצדדים ניהלו הליך גישור ובמסגרתו הגיעו להסדר פשרה שאושר היום. 

מבחינת פיצוי כספי לחברי הקבוצה הוסכם כי בתוך 120 ימים לכל המאוחר מהמועד שבו פסק הדין שיאשר את הסכם הפשרה יהפוך להיות סופי, החברות יפצו את חברי הקבוצה בפיצוי כספי כולל של כ-12.5 מיליון שקל המהווה את הסכום המצטבר של שווי דמי הכרטיס החודשיים עבור חודש אחד של כלל חברי הקבוצה. 

סכום הפיצוי לכל חבר קבוצה הינו 15 שקל, המהווה את הסכום הממוצע של דמי הכרטיס החודשיים שנגבו מחברי הקבוצה בתקופה הרלוונטית. פיצוי לקוח פעיל ייעשה בדרך של זיכוי כרטיס האשראי שברשותו. סכום הפיצוי עבור לקוחות שאינם פעילים (כ-.2.7 מיליון שקל) יועבר לקרן למימון תובענות ייצוגיות. 

באשר להסדרה עתידית הוסכם כי בתוך 120 ימים ממועד אישור הסדר הפשרה, הודעה בדבר סיומה הצפוי של הטבת פטור או הנחה בדמי כרטיס תימסר ללקוחות של החברות בדף נפרד, אשר יהיה בו כדי להבטיח יידוע אפקטיבי. את המבקשים עו"ד גיא רשף וטל רשף ייצגו עוה"ד זאב זייטמן ואירית רשף.

זיכוי פיצוי כספי תביעה לקוחות אשראי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד