ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
"שבוע ההתנגדות"

פריצות מחסומים ועימותים אלימים עם המשטרה סמוך למעון ראש הממשלה

המפגינים, המשתייכים לארגוני המחאה נגד הממשלה, פרצו מחסומי משטרה ומתעמתים עם השוטרים. המשטרה עושה שימוש באמצעים לפיזור הפגנות. מפגינים נעצרו, אחרים נפצעו | שקמה ברסלר באמירה מקוממת: "ראש ממשלה מחייך כאשר קצין העיר דופק למשפחות על הדלת"

פריצות מחסומים ועימותים אלימים עם המשטרה סמוך למעון ראש הממשלה
מפגינים סמוך למעון ראש הממשלה צילום: מחאת קפלן

אלפי בני אדם משתתפים הערב (שני) בהפגנה סמוך למעון ראש הממשלה ברחוב עזה בירושלים. קודם לכן התקיימה מחאה מחוץ למשכן הכנסת. המפגינים, המשתייכים לארגוני המחאה נגד הממשלה, פרצו מחסומי משטרה ומתעמתים עם השוטרים. המשטרה עושה שימוש באמצעים לפיזור הפגנות.

לפחות תשעה בני אדם נעצרו במחאה האלימה. בעימותים עם המשטרה נפצעו שלושה בני אדם, חלקם כתוצאה מזרם המכת"זית. הנפגעים פונו לבית החולים.

אתמול הודיעו ארגוני המחאה כי יפגינו סמוך לביתו של נתניהו, במסגרת "שבוע ההתנגדות", לטענתם "לאחר מחדל אוקטובר, כשישנם 120 חטופים בעזה ובשבוע בו נתניהו מתכוון להעביר את חוק ההשתמטות".

לפי המארגנים, זוהי הפגנה ראשונה בשורה של הפגנות שמתוכננות ליד ביתו של רה״מ, "מתוך הבנה שרק מחאה נחושה מול מקור הבעיות של מדינת ישראל יוכלו להביא לתוצאות - כפי שהיה בשנת 2020".

המחאה בירושלים צילום: מחאת קפלן

המשטרה מסרה כי ההפגנה הפכה להפרת סדר והתפרעות אלימה. "מפרי סדר שהתאפשר להם להפגין כחוק במשך שעות באזור הכנסת ובתהלוכה מתואמת", נאמר בהודעת המשטרה, פרצו בכוח מחסומי משטרה רחוקים ברחוב עזה וניסו לפרוץ מחסומי משטרה הקרובים לבית רה״מ ללא הצלחה בניסיון להתקרב לבית רה״מ. כל זאת, בניגוד להוראות השוטרים, בניגוד לתיאום המוקדם של מיקום המחאה המותר ברחוב, ובניגוד לפסיקת בימ״ש בנושא המרחק המותר להפגין מבתיהם הפרטיים של נבחרי ציבור".

הפרת הסדר וההתפרעות האלימה במקום, כללה גם מספר מקרים של תקיפת שוטרים, הבערת אש בכביש ופריצת גדרות כאמור.  בעקבות כך שהמחאה הפכה להפרת סדר והתפרעות אלימה, קצין משטרה הכריז על מחאה בלתי חוקית והוראת פיזור מהמקום. מפרי הסדר לא נענו לכך, ולכן המשטרה פעלה תוך שימוש בכוח ובאמצעים לפיזור הפרות סדר בכדי להדוף את מפרי הסדר.

המחאה האלימה סמוך למעון רה"מ בירושלים צילום: דוברות המשטרה

עד כה, עצרה המשטרה 9 חשודים: חלקם חשודים בתקיפת שוטרים והפרת סדר, וארבעה מהם בחשד שהבעירו או שניסו להבעיר אש במקום בניגוד לחוק. מספר שוטרים נחבלו קלות בעקבות הפרת הסדר האלימה.

שקמה ברסלר, ממובילות המחאה, נאמה בהפגנה מחוץ לכנסת, והטיחה בנתניהו האמירה מקוממת" "האמת ברורה - למדינת ישראל אין הנהגה. יש לה ראש ממשלה שמחייך כאשר קצין העיר דופק למשפחות נוספות על הדלת".

הפגנה מעון ראש הממשלה מחאות השמאל שקמה ברסלר בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד