י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024
"תביעת השתקה"

לא ייאמן: זה הסכום שגייס האיש שנתבע על ידי ראש הממשלה נתניהו

תוך פחות משבוע גייס פעיל המחאה גונן בן יצחק שנתבע בגין לשון הרע על ידי ראש הממשלה - מעל מיליון שקלים ומסביר מדוע הוא זקוק לסכום עתק שכזה

לא ייאמן: זה הסכום שגייס האיש שנתבע על ידי ראש הממשלה נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתיהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פעיל המחאה עורך הדין גונן בן יצחק הוא אחד הנתבעים בימים אלה בגין לשון הרע מצד ראש הממשלה בנימין נתניהו, לצד עיתונאי 'מעריב' בן כספית ועיתונאי 'הארץ' אורי משגב.

ראש הממשלה הודיע על הצעד החריג ביום רביעי וכבר שעות לאחר מכן העלה בן יצחק קמפיין לגיוס כספים עובר מימון הוצאות משפטו. תוך חמישה ימים, כבר ביום שני למעשה, ערב חג השבועות חצה הקמפיין את רף המיליון שקל שהציב לעצמו. כאשר את הסכום מרכיבים כ-7,000 תורמים, ככל הנראה מכריו ותומכיו מהמחאה.

בדברי ההסבר לקמפיין כתב גונן בן יצחק: "בשבועות האחרונים רבו השמועות על כך שמצבו הרפואי אינו טוב. בעקבות השמועות, עשיתי מה שאזרח הגון עושה, ופניתי בכתב ליועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה, ודרשתי כי ראש הממשלה יעבור בדיקה רפואית על ידי רופאים בלתי תלויים ופרפראזה ממנה תפורסם לציבור.

צילום מסךהסכום שגייס גונן בן יצחקצילום: צילום מסך

לצערי, לא קבלתי כל מענה ממשרד ראש הממשלה. על כן מצאתי לנכון לפרסם מכתב פומבי לראש הממשלה בו קראתי לו לחשוף לציבור את מצבו הרפואי.

זו חובתו וזו זכותנו, כמי ששולחים את ילדיהם לשדה הקרב לדעת מה מצבו הרפואי האמיתי של ראש הממשלה.

לתדהמתי, נתניהו מצא לנכון לתבוע אותי תביעת לשון הרע, שהיא תביעת השתקה קלאסית ונועדה ללכת אימים נגדי ונגד העיתונאים אורי משגב ובן כספית שנתבעו גם הם.

אין לי כוונה לייצג את עצמי. זה לא נכון מקצועית וזו תהיה טעות קשה. בכוונתי לשכור ייצוג מקצועי ולהחזיר מלחמה", כך בן יצחק.

חיים גולדברג, פלאש 90עורך הדין גונן בן יצחקצילום: חיים גולדברג, פלאש 90

לצד זאת צירף תיעוד שלו מאחת המחאות שוכב מתחת למכת"זית משטרה.

ומדוע הוא מגייס מיליון שקל?

"שאלו אותי בצדק רב, מדוע אני מגייס מיליון שקל כאשר התביעה היא על סך חצי מיליון שקל", כתב גונן בן יצחק.  "ובכן, זה מה שהולך לקרות: אני אגיש, באמצעות באי כוחי כתב הגנה בתביעה. לצד כתב ההגנה, אני מתכוון להגיש נגד בנימין נתניהו תביעה שכנגד על סך 500,000 ש"ח, בהמשך אפרסם את הפרטים על התביעה. עד כה, נתניהו זכה לחסינות. כעת, משהחליט לתבוע אותי, סלולה בדרכי הדרך לתבוע אותו אישית על פרסום דיבה והסתה קשה נגדי".

"בכוונתי להגיש תביעת לשון הרע נגד אחת מהשופרות של מכןנת הרעל. עד כה לא היתה לי את היכולת לעמוד בגובה האגרה. מניח שהתביעה תהיה על סכום של 6 ספרות (פרטים בהמשך).

ככל שישאר עודף מהגיוס, הוא יופנה לאחת המטרות החשובות.לדעתי-מלחמה באלימות המשטרתית ובקריסת המשטרה שהפכה לזרוע ביצוע של בן גביר. יש לי תוכנית אופרטיבית שלדעתי תהיה גם מאוד אפקטיבית. תודה ענקית לכל מי שתרמו ולכל מי שהפיצו. אני אהיה אסיר תודה אם תמשיכו לסייע לי בקידום הפרויקט". כך עורך הדין הנתבע על ידי ראש הממשלה.

גונן בן יצחק גיוס כספים קמפיין מימון המונים בנימין נתניהו תביעת לשון הרע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}