י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024
למעלה מיובל

דיווח: צוללנים מצאו שרידי מטוס שנעלם לפני 53 שנים

מטוס פרטי שנעלם לפני 53 שנים עם 5 נוסעים על הסיפון, ככל הנראה התגלה על ידי צוללנים. המטוס נעלם זמן קצר לאחר שהמריא משדה התעופה ברלינגטון לפרובידנס, ברוד איילנד, ב-27 בינואר 1971

דיווח: צוללנים מצאו שרידי מטוס שנעלם לפני 53 שנים
אילוסטרציה צילום: unsplash

למעלה מיובל, חמישים ושלוש שנים לאחר שמטוס פרטי שהוביל חמישה נוסעים נעלם בלילה מושלג, מומחים מאמינים שהם מצאו את הריסות הסילון האבוד מזמן באגם שמפליין, אשר נמצא בשטחן של ארצות הברית וקנדה.

בארה"ב דווח כי המטוס נעלם זמן קצר לאחר שעזב את שדה התעופה ברלינגטון לפרובידנס, במדינת רוד איילנד, בצפון-מזרח ארצות הברית, ב-27 בינואר 1971. על הסיפון היו שני אנשי צוות ושלושה עובדים של חברת הפיתוח Cousin's Properties אטלנטה מג'ורג'יה, שעבדו על פרויקט פיתוח בברלינגטון.

חיפושים ראשוניים אחר מטוס הסילון בן 10 המושבים לא גילו שברים והאגם קפא במשך ארבעה ימים לאחר שהמטוס אבד. היו לפחות 17 משימות חיפושים נוספים, עד שהחוקר התת-מימי גארי קוזאק וצוותו מצאו בחודש שעבר שברי מטוס, שתואמים למטוס שנעלם באגם הקרוב למקום שבו היה למגדל הפיקוח קשר עם המטוס בפעם האחרונה.

קרובי משפחה היו אסירי תודה והרגישו הקלה על מציאת המטוס.

"למצוא את זה עכשיו זו הרגשה שלווה, יחד עם זאת זו הרגשה עצובה מאוד", אמרה ברברה ניקיטה, אחייניתו של הטייס ג'ורג' ניקיטה, בראיון לסוכנות הידיעות AP. "אנחנו יודעים מה קרה. ראינו כמה תמונות".

אביו של פרנק ויילדר שהיה נוסע במטוס ונעלם אמר: "לבלות 53 שנים בלי לדעת אם המטוס היה באגם או אולי על צלע הר שם איפשהו היה מעיק", אמר ויילדר, שגר באזור פילדלפיה. "ושוב, אני מרגיש הקלה שאני יודע איפה המטוס נמצא. עכשיו אבל למרבה הצער זה פותח שאלות אחרות".

קרובי משפחתם של הקורבנות מתכננים לערוך אזכרה לזכרם, עכשיו כשהם יודעים היכן נמצא המטוס.

מטוס רוד איילנד התרסקות מטוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}