כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
המספרים המלאים

מציאות בלתי נתפסת בצפון: עשרות אלפי דונמים נשרפו כליל

רשות הטבע והגנים מעדכנת כי מעל 60 אלף דונם נשרפו מתחילת השנה, 45 אלף דונם בשבועיים הראשונים של חודש יוני 2024

מציאות בלתי נתפסת בצפון: עשרות אלפי דונמים נשרפו כליל
שריפות בנחל אביב צילום: רשות הטבע והגנים

השריפות בצפון ממשיכות להשתולל בעקבות הירי של ארגון הטרור חיזבאללה בסיוע מזג האוויר היבש והשרבי: רשות הטבע והגנים מודיעה כי מאז תחילת השנה, נשרפו כ-60 אלף דונם, 45 אלף מתוכם נשרפו רק בשבועיים האחרונים.

 לפי נתוני הרשות, המרחבים שסבלו מהנזק הקשה ביותר עד כה הם בגליל העליון ובגולן: כ-30 אלף דונם בגליל העליון וכ-22 אלף דונם נשרפו בשטחי הגולן. כמחצית מהשטח שנשרף נמצא בשמורות הטבע והגנים הלאומיים, ומחצית בשטחים הפתוחים וביערות.

רשות הטבע והגניםשריפות בנחל אביבצילום: רשות הטבע והגנים

בשבועיים אחרונים, עם התגברות השריפות באזורים נרחבים בצפון הארץ, צוותי הרשות התמודדו עם שריפות מורכבות אשר איימו לא פעם על שמורות הטבע והגנים הלאומיים. בשמורת הטבע יהודיה השריפה הגיעה עד מבואת הכניסה של האתר – אך הצוותים הצליחו לכבות אותה.

ערן היימס, מנהל מרחב גליל עליון ברשות הטבע והגנים סיפר: "אלפי דונמים נשרפו, אנחנו יודעים שיש שטחים שנשרפו באש בעלת עוצמה חזקה, וכאלה שפחות. בסופו של דבר, כל שטח שנשרף - איתו נשרף גם בית הגידול של חיות הבר והצומח. אנחנו משתדלים להגיע כמה שיותר מהר למוקד השריפה ברגע שהיא מתחילה, אך חשוב להבין שאנו עובדים בשטחים בהם יש נפילות. הרשות אחראית על שמורות טבע וגנים לאומיים, ככל שניתן אנחנו גם מסייעים לכב"ה, צה"ל ולארגונים המקבילים בעבודת הכיבוי. כל הארגונים עושים מה שהם יכולים במצב המורכב שנוצר, תוך סיכון עצמי לא קטן בכל שעות היום והלילה. כולנו פועלים במסגרת המגבלות ומנסים לצמצם את זמני ההגעה ובכך לצמצם את הנזק."

רשות הטבע והגניםשריפות בנחל אביבצילום: רשות הטבע והגנים

רשות הטבע והגנים ממשיכה לעקוב גם בשטח וגם באמצעות אמצעי חישה מתקדמים אחר תמונת השריפות בצפון הארץ בפרט וברחבי הארץ בכלל. הרשות מזכירה כי אנו נמצאים בשיאו של גל חום, חל איסור מוחלט על הדלקת אש בשטחים הפתוחים. במידה ונתקלתם בשריפה – התקשרו לגורמי כיבוי והצלה.

רשות הטבע והגניםשריפות בנחל אביבצילום: רשות הטבע והגנים

 

שריפות בצפון חיזבאללה אש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד