ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
זה העונש שנגזר

מרדף חריג: גנבו רכב, פגעו בניידת ופצעו שוטר

הנאשמים גנבו רכב, חצו את הצומת באור אדום, מה שהוביל למרדף משטרתי אחריהם. במהלך המרדף ניסו לפגוע בשוטר, שנאלץ לירות לעברם. בהמשך, פגעו בניידת נוספת ושוטר נוסף נפצע

ארכיון
ארכיון צילום: דוברות המשטרה

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר על עבדאללה אבו כף 5.5 שנות מאסר ועל נאסר אבו כף 3 שנות מאסר לאחר שהורשעו על פי הודאתם בעבירות חמורות, כולל השתתפות במרדף משטרתי וניסיון לפגוע בשוטר.

מכתב האישום המתוקן שהוגש במסגרת הסדר טיעון על ידי עו"ד רפאל חביב מפרקליטות מחוז דרום, עולה כי במהלך ספטמבר 2023 גנבו הנאשמים רכב מחניון בבאר שבע. כשהגיעו לצומת חטיבת הנגב, חצו את הצומת באור אדום, מה שהוביל למרדף משטרתי אחריהם. במהלך המרדף, חצו הנאשמים שוב צומת באור אדום, סיכנו את בטיחות הנוסעים ופגעו בניידות משטרה. כשהבחינו בניידת חוסמת את נתיבם, עברו למסלול הנגדי וניסו לפגוע בשוטר שעמד שם, שנאלץ לירות לעברם. בהמשך, פגעו בניידת נוספת ושוטר נוסף נפצע. הנאשמים נטשו את הרכב הגנוב בשטח עפר, ברחו והסתתרו בערמת חציר עד שנעצרו.

לאור האמור הרשיע בית המשפט את עבדאללה בסיכון חיי אנשים במזיד בנתיב תחבורה, ניסיון תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות, הפרעה לשוטר בשעת מילוי תפקידו, גניבת רכב ונהיגה בזמן פסילה ואת נאסר בסיוע לסיכון חיי אנשים במזיד בנתיב תחבורה, ניסיון תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות, הפרעה לשוטר בשעת מילוי וגניבת רכב.

במסגרת גזר הדין ציין סגן נשיא בית המשפט המחוזי בבאר שבע השופט יואל עדן: "בביצוע העבירות, בנסיבות ביצוען, פגעו הנאשמים בערכים המוגנים אשר ביסודן והם שמירה על שלום הציבור ובטחונו, שלטון החוק, והסדר הציבורי, והעמידו בסכנה של ממש אנשי חוק הממלאים תפקידם נאמנה, ומשתמשים תמימים בדרך, וכן פגעו בערך המוגן של שמירה על קנינו של אדם."

בית המשפט הטיל על עבדאללה 5.5 שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי, קנס בגובה 10,000 ש"ח, פיצויים לשוטרים בגובה 40,000 ש"ח ופסילה מלהחזיק רישיון למשך 6 שנים. על נאסר הוטלו 3 שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי, קנס בגובה 10,000 ש"ח, פיצויים לשוטרים בגובה 27,000 ש"ח וכן פסילה מלהחזיק רישיון נהיגה למשך שנתיים.

מרדף גניבת רכב כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד