ג' תשרי התשפ"ה
05.10.2024
"משפטית וערכית"

ערוץ 13 לקראת התפרקות סופית? העובדים מאיימים להתפטר

בעקבות החלטת דירקטוריון ערוץ 13 על זהות המנכ"לית החדשה, חברת כנסת לשעבר, עובדי חברת החדשות מאיימים בהתפטרות | כל הפרטים

ערוץ 13 לקראת התפרקות סופית? העובדים מאיימים להתפטר
אולפן חדשות 13 צילום: משידורי הערוץ

דירקטוריון 'ערוץ 13' בחר בחברת הכנסת לשעבר, יוליה שמאלוב ברקוביץ' לתפקיד מנכ"לית חדשות 13 הבאה, אחרי עזיבתו של אור צלקובניק את התפקיד אחרי פחות משנה.

עובדי חברת החדשות לא אוהבים את המינוי ומבטיחים כי יעשו הכל לסכלו. לפי דיווח של כתב ynet רן בוקר, עורכים וכתבים בחברת החדשות מתכנסים לישיבה דחופה בעקבות ההודעה על מינויה של המנכ"לית החדשה. בין המשתתפים בישיבה הטלפונית היו רביב דרוקר, אודי סגל, אלון בן דוד, מתן חודורוב ועוד.

מתוך שידורי ערוץ 13רביב דרוקרצילום: מתוך שידורי ערוץ 13

בשיחה העלו חששות לפיהם שמאלוב ברקוביץ', "חברת כנסת לשעבר ובעלת קשרים ענפים שנגד החברה" ובנוסף "שהרבה עיתונאים בחברה היו בעימות ישיר מולה בעבר".

הם אף העלו איום לפיו "יתפטרו קולקטיבית". עוד נאמר שם: "רשת לא מבינים את חברת החדשות. הם לא מסתכלים עיתונאית. או שנילחם או שניכחד".

במכתב ההתנגדות של עובדי 'חדשות 13' שנשלח לדירקטוריון נכתב: "אנו, עיתונאיות ועיתונאי "חדשות 13", מביעים תדהמה ושאט נפש בעקבות החלטתו המבישה של דירקטוריון החברה בהשתתפותכם, למנות את הפוליטיקאית יוליה שמאלוב- ברקוביץ' לתפקיד המפתח של מנכ״לית חברת החדשות השנייה בגודלה בישראל, כפי שיפורט להלן, ברקוביץ' אינה כשירה משפטית וערכית למשרה הרגישה - הן מפני שאינה עיתונאית כבר שנים רבות, הן מפני שפעלה באופן סדרתי נגד החברה וכתביה, הן מפני שנפסלה ע״י שר התקשורת מלשמש כיו"ירית הרשות השנייה, הן מפני שהביעה עמדות פוגעניות כלפי נשים העלולות להכתים את כולנו, והן מפני שקשרים בינה לחבר בגוף הבוחר מעלים חשש לניגוד עניינים.

קובי עוזיאלי, בחדרי חרדיםאולפני ערוץ 13 ברמת החייל, תל אביבצילום: קובי עוזיאלי, בחדרי חרדים

כבר בפתח הדברים נעיר, כי מינויה המתוכנן של ברקוביץ', שאושר הבוקר בדיון קצרצר, הינו כה פסו פסול ומופרך - עד כי מתעוררת תהייה בל בלתי נמנעת, שמא דירקטוריון החברה פעל במודע בניגוד לטובתה העסקית והציבורית, באופן שבפועל משרת את האינטרס של שוחרי רעתה. משכך, החתומים מטה, בעלי ניסיון מצטבר של מאות שנות עשייה עיתונאית , רואים חובה להזהיר כי המהלך שאתם מובילים מסכן את יציבותה של "חדשות 13" באופן חסר תקדים ועלול לגרום בתוך זמן קצר לקריסת הבית על יושביו על כל המשתמע מכך. בלית ברירה. אנו מביעים אי-אמון בכשירותה של ברקוביץ' לשמש כעורכת הראשית".

במקביל, עיתונאי החברה פנו לרשות השנייה בדרישה להורות להנהלת רשת 13 שלא להכניס את המנכ"לית המיועדת למתקנים ברמת החייל ובנווה אילן, עד לקבלת החלטה בעניין דרישתם לפסול את המינוי. כך דיווח דוד ורטהיים ב'וואלה'.

ערוץ 13 חדשות 13 מנכ"לית יוליה שמאלוב ברקוביץ' רביב דרוקר אודי סגל אלון בן דוד התפטרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}