ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
הצבא האמריקני בכוננות

צוללת גרעינית רוסית עגנה בקובה - עשרות קילומטרים מארה"ב

צוללת גרעינית וספינת מלחמה אמריקניות עגנו בנמל הוואנה, בירת קובה. גורמי ביטחון אמריקניים אמרו לכלי תקשורת מקומיים כי כלי השייט אינם מהווים איום על ארה"ב - אך הצבא האמריקני בכוננות

צוללת גרעינית רוסית עגנה בקובה - עשרות קילומטרים מארה"ב
הנשיא פוטין צילום: שאטרסטוק

כלי שיט רוסיים הכוללים צוללת גרעינית שהגיעו לקובה ועברו בסמוך לחופי ארה"ב, נתפסו ברחבי העולם כהפגנת כוח רוסית על רקע המתיחות של מוסקבה עם המערב ברקע המלחמה באוקראינה.

כלי השייט עגנו במפרץ הוואנה, 145 ק"מ ממדינת פלורידה בארה"ב, אך בדרך עברו עשרות קילומטרים בלבד מחופי ארה"ב. "אנחנו כמובן לוקחים את זה ברצינות, אבל התרגילים האלה לא מהווים איום על ארצות הברית", אמרו בפנטגון. 

משרד ההגנה הרוסי טען כי כלי השייט נושאים נשק מתקדם. קודם לכן הם ערכו תרגילי טילים באוקיינוס ​​האטלנטי. משרד החוץ של קובה אומר שלאף אחת מהספינות אין נשק גרעיני על הסיפון, וביקורן בן החמישה ימים אינו מהווה איום על האזור.

גורמים אמריקאים אומרים שהם עוקבים מקרוב אחר הביקור. בהצהרה אמר שר ההגנה של רוסיה כי הביקור של כלי השייט בקובה היה לא רשמי, מה שמאפשר לצוותי כלי השיט "לנוח ולהכיר את האטרקציות המקומיות".

רוסיה שלחה בעבר ספינות מלחמה לקובה ושתי המדינות הן בעלות ברית ותיקות - אך העיתוי של התרגילים המסוימים הללו עורר עניין ברחבי העולם.

רוסיה קובה צוללת ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד