י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
"ישוב לשרת בגאווה"

הירי בעיר העתיקה: בית המשפט הורה על שחרורו של הלוחם ממעצר

לוחם המילואים שירה במהלך קטטה אלימה שפרצה אתמול בעיר העתיקה בירושלים ופצע בן 25 ישוחרר ממעצר. עו"ד דניאל שימשילשווילי: "מברך על ההחלטה של בימ"ש שדחה את הבקשה המופרכת - מרשי ישוב לשרת בגאווה את המולדת"

הירי בעיר העתיקה: בית המשפט הורה על שחרורו של הלוחם ממעצר
זירת הירי צילום: דוברות המשטרה

שופש בימ"ש השלום בירושלים, ציון סהראי, הורה על שחרורו ממעצר של לוחם צה"ל במילואים שהותקף יחד עם בני משפחתו, חלקם חיילים בסדיר, בידי ערבים במהלך חג השבועות בעיר העתיקה בירושלים, ונאלץ להשתמש בנשקו. בימ"ש קיבל את טענות עו"ד דניאל שימשילשווילי מארגון חוננו, דחה את בקשת המשטרה להאריך את מעצרו ב-5 ימים והורה על שחרורו בתנאים מגבילים למספר ימים.

עו"ד דניאל שימשילשווילי מחוננו מסר כי "זה עתה סיימנו דיון בבקשה המבישה של המשטרה להאריך את מעצרו של לוחם מצטיין ביחידה מובחרת שמנע את חטיפת נשקו של חברו בידי מפגע אשר מוחזק כעצור בבית החולים. אני מברך על החלטת בית המשפט שבחן את הראיות, דחה מכל וכל את בקשתה המופרכת של המשטרה והורה על שחרורו של מרשי אשר ישוב לחיק משפחתו וישוב לשרת בגאווה את המולדת".

כזכור, חקירה ראשונית של המקרה העלתה כי במקום התפתח דין ודברים שהוביל לקטטה בין ארבעה צעירים שהלכו ברחוב חמושים בנשק - חייל צה"ל בסדיר ושני חיילי מילואים, אשר כולם בלבוש אזרחי, ואזרח נוסף שהיה עמם - לבין מספר מקומיים. 

החייל סיפר בעדותו: "הגעתי לירושלים לחופשה יחד עם בני משפחתי. התחיל דין ודברים עם מקומיים, והם לא נתנו לנו להמשיך. היינו עם משפחות וילדים, ובשלב מסוים תפסו את הנשק ובני משפחתי צעקו לשוטרים - אבל במשך חמש דקות לא הגיעו כוחות. בזמן הזו הותקפנו באגרטלים, ניסו לעשות בנו לינץ'. יריתי כדור בודד כמוצא אחרון".

בעקבות התקרית הועברו לטיפול רפואי בבית חולים 4 אנשים, בהם אחד בן 25 במצב קשה עם פציעות חודרות ושלושה אנשים נוספים במצב קל - תושבי מזרח ירושלים והעיר העתיקה.

ירושלים מלחמת חרבות ברזל ירי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}