י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024
לא מפתיע

שליש מהעיתונאים שנהרגו בעזה היו קשורים לארגוני טרור

ראש ארגון "כתבים ללא גבולות" בארה"ב הודה שהארגון הלא ממשלתי יישם סטנדרטים שונים לגבי עיתונאים מעזה וישראל שנהרגו במהלך המלחמה. בארגון טוענים כי 105 עיתונאים נהרגו בעזה

שליש מהעיתונאים שנהרגו בעזה היו קשורים לארגוני טרור
עיתונאים בקיבוץ כפר עזה צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90

שליש מהעיתונאים הפלסטינים שהיו רשומים ב'וועדה להגנה על עיתונאים' ונהרגו במלחמה בעזה, הועסקו על ידי ארגוני טרור, כך דיווח ה-Jewish Insider.

המספר הגבוה של עיתונאים שדווחו על ידי ארגונים לא ממשלתיים שנהרגו בעזה עלה לכותרות ב'וושינגטון פוסט', ה'ניו יורק טיימס' ובמקומות אחרים, ללא כל אזכור על השתייכותם לחמאס או לג'יהאד האסלאמי.

מתוך 100 עיתונאים פלסטינים ברשימה ב-17 במאי, 33 עבדו בתקשורת "המזוהה עם חמאס", כמו רדיו אל-אקצא, אלקודס אליום, רשת חדשות קודס ועוד. שניים נוספים עבדו עבור ערוצי הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני 'כענען' וחברת המדיה Mithaq. 

ערוץ הטלוויזיה אל-אקצא המנוהל על ידי חמאס הוכר כערוץ טרוריסטי עולמי על ידי משרד האוצר האמריקאי ב-2010, הערוץ העסיק 13 מאלה הרשומים בוועדה להגנת עיתונאים.

בארגון כתבים ללא גבולות טוענים כי 105 עיתונאים נהרגו בעזה, אך פורסמו פרטים רק על 23 מהם. כמה מהם עבדו עבור כלי תקשורת של ארגוני טרור.

הארגון דיווח כי יאסר ממדוח אל-פאדי נהרג בעת ש"דיווח על נוכחות טנקים ישראליים ליד בית החולים אל-נאצר בחאן יונס". ללא כל אזכור שהוא עבד למען הג'יהאד האיסלאמי דרך סוכנות הידיעות כענען.

הארגון גם קבע סטנדרטים אך לא עומד בהם. לטענת הארגון רק עיתונאים שעבדו בזמן ההתקפה נכללים ברשימה, אך מסתבר כי בעוד "עיתונאים" פלסטינים שלא היה בשבעה באוקטובר אך נהרגו בעזה נמצאים ברשימה, בעוד עיתונאים ישראלים שנרצחו בנובה לא נכללו ברשימה בטענה כי "הם לא במשימה עיתונאית".

הארגון נשאל האם עיתונאים שעבדו עבור ארגוני טרור נמצאים ברשימה שלהם, דוברת הארגון אמרה כי המחקר שלהם מכסה את כל העיתונאים העוסקים בדיווח חדשות "אנו קובעים את החלטתנו על ידי בדיקה האם סיקור עבר של עיתונאי תואם את החדשות שלנו והוא עומד בקריטריונים ולא על ידי מי הבעלים או מי שולט בחברות התקשורת שלהם".

עוד נמסר: "איננו כוללים עיתונאים אם יש ראיות לכך שהם השתתפו במעשים אלימים או היו בתפקיד צבאי בזמן מותם. במקרים שתיעדנו, מספר מקורות לא מצאו עד היום עדות לכך שעיתונאים אלה היו מעורבים בפעילות לוחמנית".

מלחמת חרבות ברזל חמאס עיתונאים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}