י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024
כישלון אמריקאי

אלפי משטחי מזון שמיועדים לעזה מעלים אבק בקפריסין

ביידן הבטיח שיספק "כמויות אדירות", אך מזג האוויר ובעיות לוגיסטיות שיבשו את העברת הסיוע לרצועה

אלפי משטחי מזון שמיועדים לעזה מעלים אבק בקפריסין
סיוע הומניטרי על המזח בעזה צילום: הממשל האמריקני

ארה"ב בנתה מזח צף מול עזה במטרה להכניס כמויות של סיוע הומניטרי לעזה, אך התכניות השתבשו. האמריקאים תכננו להכניס את הסיוע שיגיעו מקפריסין, אך סיוע רב נתקע באי.

ה'וול סטריט ג'ורנל' מדווח כי במחסן ענק בקפריסין, יש כמות עצומה של אוכל שנועד להגיע לעזה. משטחי הסיוע מלאים עם מזון, כל אחד עם תווית של הארגון שסיפק אותם, רבים מכ-4,000 המשטחים יושבים במחסן כבר שבועות, חלקם מכוסים בשכבת אבק, וממתינים להעברה. 

בניית המזח עלתה 230 מיליון דולר, אבל המזח שנבנה בחופזה לא תוכנן להתמודד עם מימיו השוצפים של הים התיכון, המצב בים צפוי להחמיר במהלך הקיץ, והלוגיסטיקה של העברת הסיוע מהמזח לאוכלוסיית עזה לא הוכיחה את עצמה. המבנה הצף התפרק בסוף החודש שעבר לאחר 10 ימי פעילות, ארגונים הומניטריים כמעט ויתרו על תכנון תוכניות ארוכות טווח להכנסת המזון דרך המזח.

לאחר שבוע של תיקונים, המזח חזר למקומו בסוף השבועהאחרון, ביום ראשון הוא שוב הפסיק לפעול בגלל המים הסוערים, כך מסר הפנטגון. הוא נפתח מחדש ביום שלישי האחרון.

הנשיא ביידן אמר כי "המזח יאפשר גידול של כמות הסיוע ההומניטרי הנכנס לעזה מדי יום". הפנטגון החל לפעול במהירות להקים את המזח, בערך 1,000 חיילים אמריקאים הגיעו מוירג'יניה עם חלקים מהמזח, המזח הוקם, אך הפעלתו נתקלת בקשיים.

ה'וול סטריט ג'ורנל' מדווח כי אם המזח ייסגר לצמיתות, הסיוע עלול בסופו של דבר להיות מועבר דרך הים לנמל אשדוד ומשם לעזה.

מלחמת חרבות ברזל חמאס מזח ימי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}