ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
במבצע לילי

שתי סירות דייגים נתפסו: "עסקו בדייג לא חוקי" • צפו

במבצע לילי של פקחי היחידה הימית נתפסו שתי סירות אשר שימשו לדיג לא חוקי בתקופת הרבייה | הסירות וציוד הדייג נתפסו והוחרמו • צפו

שתי סירות דייגים נתפסו: "עסקו בדייג לא חוקי" • צפו
סירות הדייגים שנתפסו צילום: רט"ג

פקחי היחידה הימית של רשות הטבע והגנים תפסו במבצע לילי סירה אשר שימשה דייג מג'יסר א זרקא לדיג לא חוקי בעונת הרבייה ללא רישיון אישי וללא רישיון כלי שיט. אותו דייג נתפס ביום שבת עם 30 ק"ג שלל דיג עם רשת מהחוף בשמורת הטבע גדור.

סירות הדייגים שנתפסו צילום: רט"ג

אמש תועד הדייג כשהוא דג עם רשתות מהסירה הדייג נמלט מהמקום. במהלך מבצע לילי נתפסה הסירה על ידי פקחי היחידה הימית שגררו אותה לנמל. הדייג יזומן לחקירה.

אלון פן פקח יחידה ימית ברשות הטבע והגנים: "מרבית ציבור הדייגים מכבד את עונת הרבייה ומבין את החשיבות של שמירה על חוקי הדיג. לצערנו, יש כאלה שרוצים להרוויח על חשבון הטבע ומנסים את מזלם. לכן אין לנו ברירה אלה לאכוף את החוק, לטובת כולם."

באירוע נוסף הערב סירת דיג עם שלושה דייגים מעכו עוכבה על ידי שיטור ימי חיפה עקב חריגה מתחום שייט מותר. השלושה תועדו מבצעים דיג באמצעות חכות בתקופת הרבייה. בעל הסירה מוכר מעבירות דיג קודמות. שלושת הדייגים נחקרו על דיג ללא רישיון ודיג בעונת הרבייה, הסירה וציוד הדיג נתפסו.

ברשות הטבע והגנים מוסיפים כי עונת הרבייה נועדה לאפשר למשאב הדגה להתחדש. בתקופה זאת הדיג בים התיכון אסור למעט היתרים אותם הגדיר פקיד הדיג הראשי במשרד החקלאות המפורטים באתר משרד החקלאות ורשות הטבע והגנים. פקחי היחידה הימית יאכפו את התקנות בנחישות וברגישות.

תקנות אלו מגינות על הדגים מפני דיג ישיר בעונה הרגישה ביותר עבורם בהם הם מעמידים את הדור הבא, וגם מונעות נזק עקיף לדגים שנלכדים בציוד דיג לא - בררני כשלל לוואי – דגים ובעלי חיים שנלכדים למרות שאינם מיני המטרה.

 
דייג לא חוקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד